reklama
Ponownie Instagram postanowił wesprzeć twórców i ułatwić im zarabianie pieniędzy w serwisie. W związku z tym, już niebawem pojawią się tam trzy nowe opcje. Wśród nich między innymi nowy folder w wiadomościach.
Zmiany na Instagramie
Na Instagramie pojawią się trzy nowe opcje, pomagające twórcom nawiązać współpracę. Pierwszą z nich, jest dodatkowy folder w skrzynce odbiorczej. Obok zakładki Główne, Ogólne i Prośby, pojawi się teraz również folder Partnerstwa.
To właśnie w tym folderze, twórcy będą mogli znaleźć konkretne komunikaty na temat współprac. Podobnie jak w innych przypadkach, tak i tu, wiadomości będą poddane filtracji. W tym celu zostanie wykorzystany filtr z Facebook Brand Collabs Manager lub za pomocą opcji wyszukiwania marek. Ta druga opcja ułatwi kontakt z twórcami. Zwłaszcza tymi, którzy śledzą profil marki lub odpowiednio zaznaczyli, że są gotowi na to, aby rozpocząć z konkretną marką współpracę.
Kolejna opcja wprowadzoną przez Instagram jest związana z nowym sposobem promowania produktów wśród swoich odbiorców. Medium wprowadzi bowiem cyfrową witrynę sklepową.
Jak będzie to działało? Twórcy będą mogli niejako tworzyć wystawę produktów, które promują pod swoją własną wyrobioną marką osobistą. Tym samym, będą w stanie wyegzekwować większe zarobki od marki, z którą postanowili podjąć współpracę.
Ostatnią zaś zmianą, jest nowy format reklamowy w rolkach. Opcja jest bardzo podobna do tagów Branded Content na Instagramie dla Rolek, ale ze znacznikiem sponsorowane, a nie płatne partnerstwo. Pozwoli to jak najbardziej zmaksymalizować zaangażowanie twórców w reklamę, którą przygotowuje dla marki, a tym samym, zwiększy obopólny zysk.
Twórcy mają się coraz lepiej?
Social media widzą jak istotną rolę odgrywają twórcy i influencerzy, dlatego starają się nie tylko ich wspierać, ale również walczą o ich uwagę. Instagram na tym polu ma trudnego rywala, jakim jest TikTok. Natomiast nowe rozwiązania mogą przynieść dużo korzyści. I to zarówno dla platformy, jak i dla twórców. Nowe opcje mają być wprowadzane sukcesywnie, więc zapewne w naszym kraju przyjdzie na nie jeszcze trochę poczekać. Wstępnie szacuje się, że gigant chce zakończyć wprowadzanie zmian jeszcze do końca tego roku. Zatem marki, twórcy i reklamodawcy powinni dokładnie przemyśleć w jaki sposób chcą wykorzystać szanse dane przez medium. Tak, aby gdy tylko zostaną one wprowadzone, nie pozostać w tyle.