reklama
Cel kampanii
Celem kampanii stworzonej przez Adv.pl było zgromadzenie wokół Ekspertów Tesco jak największej liczby osób oraz angażowanie ich do dyskusji i zabawy. Jak mówi Mariusz Pełechaty z Adv.pl, działania są prowadzone głównie na Facebooku, na którym zarówno strona Ekspertów jak i aplikacja, w której Henio rapuje, zostały bardzo ciepło przyjęte. – Wciąż napływają do mnie głosy uznania od zwykłych użytkowników, ale również specjalistów z branży. To duża radość i jeszcze większe zobowiązanie – dodaje.
Wit Nirski z Tesco Polska podkreśla, że marka zdecydowała się na działania social media ze względu na to, że znajdują się tam obecni oraz potencjalni klienci. – Naszym celem jest poszerzenie platformy znanej do tej pory z mediów tradycyjnych, ale przede wszystkim poznanie, zainteresowanie i zaangażowanie użytkownika w komunikację z nami – wyjaśnia Nirski.
Komunikacja
Eksperci Tesco komunikowali się z fanami głównie za pomocą obrazów – stanowiły one 72% postów. W dalszej kolejności publikowano linki – 18%, multimedia – 6% i statusy – 4%. Największa ilość postów pojawiała się o godzinie 9.00 i 10.00, w południe oraz o 16.00, pokrywając się tym samym z aktywnością fanów.
Post dotyczący śpiewającego Henia polubiło ponad 500 osób:
Efekty
W analizowanym okresie, czyli od 5.10 do 23.11 fan page zdobył:
– 102 507 fanów,
– 14 395 like’ów,
– 3 934 komentarze
W tym miejscu nie sposób pominąć wirusowy potencjał „Nieemitowanej reklamy Tesco”, w której Henio przemawia niczym natchniony ksiądz Natanek. Efektem filmu było:
– ponad 1 500 000 odsłon na YouTube w kilka dni
– Ponad 155 000 shar’ów na Facebooku
– Kilkadziesiąt tysięcy komentarzy
– Wzrost wyszukiwania frazy Tesco w Google o 1500%
– 10 357 ocen na YouTube z czego 96% pozytywnych
W ciągu 39 dni Eksperci Tesco zgromadzili 100 tys. fanów. W analizowanym okresie był to drugi największy przyrost fanów na polskim Facebooku.
O Ekspertach Tesco pewnie będzie jeszcze głośno w sieci. –Pierwsze cele ilościowe udało nam się zrealizować. Za chwilę będziemy porównywać pierwsze 2 miesiące i już planujemy kolejne – zapowiada Mariusz Pełechaty.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersja case study.
Pobierz prezentację [PDF]
- Szypen
- Grzegorz Miłkowski