X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

E-commerce B2B – dlaczego Magento to dobry wybór?

Wybór platformy dla e-commerce do sprzedaży B2B to ważna decyzja. Jakie zalety posiada system Magento? Zapraszamy do lektury artykułu.

E-commerce B2B – dlaczego Magento to dobry wybór?źródło: materiały Partnera

Artykuł Partnera

Sprzedaż internetowa w sektorze B2B jest wygodnym i skutecznym sposobem docierania do potencjalnych klientów. Wymaga zastosowania platformy e-commerce z zaawansowanymi rozwiązaniami, ale nie każda technologia odpowiada biznesowym potrzebom. Jeżeli od razu wybierzesz dobrze, nie spotkają Cię niemiłe niespodzianki w trakcie rozwoju Twojej firmy. Dzisiaj przybliżymy Ci zalety platformy Magento.

​Oprogramowanie Open Source

Platformy e-commerce do sprzedaży B2B często działają w oparciu o kod zamknięty, co ogranicza możliwość rozwoju biznesu. Magento ma nad nimi przewagę. Licencja Open Source zapewnia darmowy dostęp do technologii, którą łatwo dopasować do indywidualnych potrzeb. Otwarte oprogramowanie pozwala na stworzenie własnych modułów, jeżeli dotychczasowe przestały wystarczać. Magento Open Source to opcja, która sprawdzi się w przypadku małych i średnich biznesów, ale wraz z rozwojem warto zastanowić się nad płatną wersją Magento Commerce.

​Skalowalność

Magento oferuje dużą swobodę rozwoju poprzez dostęp do licznych rozszerzeń, które umożliwiają wprowadzanie różnych funkcjonalności. Z oficjalnej strony Marketplace Magento pobierzesz bezpłatne i płatne rozwiązania. Oprogramowanie możesz dostosowywać adekwatnie do wzrostu Twojego biznesu.

Jednym z plusów Magento jest możliwość skalowania biznesu pod kątem sprzedaży zagranicznej. Funkcja multisite pozwala na stworzenie kopii platformy w innym języku. Zapewnia dostęp do wszystkich stron sprzedażowych za pomocą jednego panelu administracyjnego.

​Integracja z systemami zewnętrznymi

Zastanawiasz się, jakie możliwości integracji z zewnętrznymi systemami ma Magento? Krótko mówiąc – ogromne. Zapewnia szybki przepływ informacji pomiędzy platformą e-commerce a systemem ERP, który w sektorze B2B odgrywa kluczową rolę, odpowiadając za procesy związane z planowaniem zasobów przedsiębiorstwa. Rozbudowane API Magento umożliwia zintegrowanie również z innymi systemami firmowymi, takimi jak CRM i PIM.

​Efektywne zarządzanie klientami B2B i B2C w jednym systemie

Niektóre firmy, które obsługują klientów B2B, działają równocześnie w relacji B2C. Na platformie Magento zarządzanie kontami użytkowników z obu sektorów odbywa się w jednym miejscu. System umożliwia stosowanie odrębnych strategii cenowych dla różnych grup odbiorców, a nawet przygotowywanie indywidualnej wyceny. Każdemu klientowi B2B możesz przedstawić inny katalog, ceny i warunki płatności, co ma istotne znaczenie w przypadku zamówień hurtowych. Dostępna jest również opcja negocjacji kosztów.

​Duże zamówienie? Kilka kliknięć i gotowe!

Z systemem Magento zadbasz o dostosowanie opcji płatności do różnych preferencji klientów. Skutecznie przeprowadzisz szybką konfigurację kasy oraz bramki płatności. Specyfika transakcji online B2B wymaga udostępnienia możliwości zakupu wielu produktów jednocześnie oraz szybkiej płatności. W tym przypadku pożądaną inwestycję stanowi Magento Commerce – funkcja Quick Orders upraszcza składanie zamówienia, umożliwiając zakup setek produktów w kilku kliknięciach.

Złoty koszyk zakupowy z warzywami w środku

źródło: materiały Partnera

​Responsywność

Każdy ma swoje przyzwyczajenia związane z zamawianiem produktów i usług przez Internet, dlatego podczas wdrażania platformy e-commerce weź pod uwagę dostosowanie jej wyglądu do urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Poprawne wyświetlanie się strony na wszystkich rodzajach urządzeń to kolejny krok do sukcesu. Magento pomoże Ci w tym, dzięki funkcjonalnościom łatwego wdrażania projektów responsywnych.

​Sprawny system zabezpieczeń

W sektorze B2B transakcje są zawierane na zdecydowanie większe kwoty niż w przypadku B2C, dlatego kwestia bezpieczeństwa stanowi priorytet. Korzystanie z systemu Magento oznacza spokój obu stron. Oprogramowanie jest systematycznie aktualizowane i poprawiane, aby nie powstały luki w systemie bezpieczeństwa. Przed niepożądanymi sytuacjami chroni m.in. ograniczony dostęp do panelu administracyjnego, szyfrowanie haseł, dwuskładnikowe uwierzytelnianie i tworzenie kopii zapasowej.

​Optymalizacja wydajności

Klienci B2B są specyficzną grupą kupujących o wysokich wymaganiach. Zyskanie i zachowanie ich lojalności wiąże się z koniecznością dostarczania możliwie najlepszych doświadczeń zakupowych. Liczy się dla nich sprawny proces składania zamówień, który pozwoli im zaoszczędzić czas. Magento dysponuje rozszerzeniami, które umożliwiają zmniejszenie wagi strony i poprawiają czas odpowiedzi. Nawet przy wzmożonym ruchu oraz dużej liczbie zamówień wydajność platformy pozostanie na satysfakcjonującym poziomie.

Platforma przyjazna SEO

Magento to rozbudowany system, który można modyfikować na wiele sposobów. Ze względu na złożoność platformy warto zlecić jej wdrożenie doświadczonej agencji. Najlepiej takiej, która zajmuje się również pozycjonowaniem. Ze Smartbuzz zyskasz pewność, że Twoja widoczność w sieci będzie skutecznie budowana od samego początku.

A jak Magento wpływa na SEO? Sklepy zbudowane na tej platformie zyskują lepszą widoczność w rankingach wyszukiwarek. Wyposażono ją w liczne funkcje SEO, takie jak: generowanie mapy witryny, adresy URL przyjazne SEO i optymalizacja meta tagów. System wspiera tworzenie rozbudowanego contentu strony – od opisów produktowych po treści informacyjne. Pozwala na wdrożenie certyfikatu SSL.

Magento proponuje również wtyczki do mediów społecznościowych. Na stronie internetowej możesz umieścić przycisk do Twittera, Facebooka czy LinkedIn. W strategii marketingowej traktuj content marketing, SEO oraz media społecznościowe jako spójną całość, ponieważ wszystkie te elementy oddziałują na siebie i wspierają budowę silnej pozycji w wyszukiwarkach. Wtyczki Magento do mediów społecznościowych to szeroka oferta, która sprzyja rozprzestrzenianiu się treści i budowaniu świadomości marki.

​Magento dla e-commerce B2B – podsumowanie

Wymienione zalety Magento to jedynie przedsmak funkcjonalności istotnych dla platform e-commerce B2B. Zbudowanie witryny sprzedażowej w oparciu o ten system oznacza elastyczność wobec zmian zachodzących wewnątrz firmy oraz możliwość szybkiego dostosowania się do rozwoju rynku. Magento zapewnia oszczędność czasu, satysfakcję klientów i sprzyja wyprzedzaniu konkurencji.

Artykuł Partnera

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail