reklama
LinkedIn to wyjątkowy portal społecznościowy, który powstał po to, by ułatwiać użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Z racji specyfiki serwisu jedną z kluczowych informacji dla użytkowników indywidualnych i biznesowych są dane na temat branży. Jakie branże na LinkedIn są najbardziej popularne, a które cieszą się najmniejszym zainteresowaniem?
Cenione branże na LinkedIn
Niekwestionowanymi liderami na LinkedIn są takie branże jak oprogramowanie i usługi IT, produkcja oraz usługi korporacyjne. Mówiąc o produkcji, mamy na myśli działalność produkcyjną w obszarze motoryzacji, inżynierii mechanicznej i przemysłowej, elektroniki i urządzeń elektrycznych, automatyki przemysłowej, chemii, żywności, energii odnawialnej, maszyn, opakowań, a także produkcji w zakresie przemysłu lotniczego i kosmicznego. Wśród szeroko pojętych usług korporacyjnych dominują z kolei usługi z zakresu consultingu, księgowości, specjalistycznych szkoleń, zarządzania zasobami ludzkimi, rekrutacji pracowników, usług informatycznych, outsourcingu, ochrony środowiska, oferowania sprzętu i wyposażenia dla firm, a także organizacji eventów.
Pozostałe popularne branże na LinkedIn to według raportu LinkedIn w Polsce w 2022 roku, finanse, artykuły konsumenckie, budownictwo, edukacja, media i komunikacja, służba zdrowia oraz transport i logistyka. Poza tym wielu użytkowników portalu jest przypisanych do takich branż jak handel detaliczny, podróże i rekreacja, rozrywka, organizacje non-profit, projektowanie, energia i wydobycie złóż, network i sprzęt komputerowy, administracja, usługi prawne i nieruchomości.
W skali globalnej liderem również jest branża informatyczna. Na kolejnych miejscach znajduje się opieka zdrowotna, budownictwo, handel detaliczny, edukacja, usługi finansowe, księgowość, oprogramowanie komputerowe, szkolnictwo wyższe i branża motoryzacyjna. Na drugim końcu rankingu znajduje się branża tytoniowa, rybołówstwo, ogrodnictwo, nanotechnologia, kolejnictwo, a także biura legislacyjne, organizacje polityczne, alternatywne metody rozwiązywania sporów, pozyskiwanie funduszy, a także… gry mobilne.
Czym zawodowo zajmują się użytkownicy LinkedIn?
Przynależność do branży to jedno, ale funkcja zawodowa, jaką pełnią poszczególni użytkownicy portalu to zupełnie inna kwestia. Zgodnie z informacjami udostępnianymi przez sam LinkedIn, największa grupa użytkowników zajmuje się działalnością mającą na celu rozwój firm i przeprowadzanie operacji biznesowych. Są też osoby zajmujące się pracami inżynieryjnymi, sprzedażą, zarządzaniem infrastrukturą IT, szkolnictwem, projektowaniem, finansami i administracją. Tym samym duża grupa to osoby decyzyjne.
Według wspomnianego wyżej powyżej raportu 30% użytkowników to właściciele firm, dyrektorzy, kierownicy i inne osoby zaliczane do kadry zarządzającej.
Jakie znaczenie ma popularność poszczególnych branż na LinkedIn?
Informacje na temat tego, jakie branże na LinkedIn są najbardziej popularne, pomaga zaplanować skuteczną kampanię marketingową lub sprzedażową w tym serwisie. Oczywiście warto się też przyjrzeć innym wskaźnikom, biorąc na przykład pod uwagę, czy LinkedIn jest popularny w danej lokalizacji (około 30% użytkowników portalu to mieszkańcy Warszawy!), do jakiej grupy docelowej kierujemy nasz przekaz (niemal 60% kont na LinkedIn należy do osób pomiędzy 25 a 35 rokiem życia, a co czwarta osoba na LinkedIn to pracownik dużych firm zatrudniających ponad 10 tys. osób) czy też, do jakich firm chcemy dotrzeć (około 70% stron firmowych należy do mikroprzedsiębiorstw). Trzeba też pamiętać, że fakt, iż jakieś branże na LinkedIn nie są obecnie zbyt popularne, nie przekreśla szansy na wykorzystanie pełnego potencjału portalu w realizacji własnych celów biznesowych.