reklama
Koncernowi Meta nie można odmówić konsekwencji w działaniu – jeśli użytkownicy zdecydują, że nie chcą być narażeni na wyświetlanie reklam na Facebooku czy Instagramie, mają możliwość całkowitego zrezygnowania z nich poprzez zakup subskrypcji. Istnieje jednak jedno ważne zastrzeżenie – decyzja ta ogranicza również możliwość tworzenia i promowania reklam na kontach połączonych z danym profilem, w tym na kontach biznesowych.
Skutki subskrypcji Meta
Zgodnie z nowymi przepisami, od teraz użytkownicy Facebooka i Instagrama mogą zdecydować, jak ich dane będą przetwarzane w kontekście reklam. Dostępne są dwie opcje: korzystanie z platform należących do Meta bez reklam, uruchamiając płatną subskrypcję lub zdecydowanie się na bezpłatną wersję z reklamami.
Wybranie subskrypcji oznacza, że reklamy nie będą wyświetlać, a Twoje dane nie będą wykorzystywane w celach reklamowych. Warto jednak mieć na uwadze, że korzystanie z subskrypcji, która eliminuje reklamy na Facebooku i Instagramie, wpływa bezpośrednio na możliwość publikacji własnych reklam.
W Centrum pomocy dla firm w Meta czytamy:
„Jeśli wykupisz subskrypcję, nie będziesz już mieć dostępu do poniższych usług, ponieważ wymagałoby to wykorzystania Twoich informacji na potrzeby reklam:
- Zamieszczanie reklam i promowanie postów przez konto na Instagramie
- Zamieszczanie reklam i promowanie postów przez profil na Facebooku (np. promowanie swoich ogłoszeń w Marketplace)
- Zamieszczanie reklam w imieniu strony na Facebooku, jeśli strona jest połączona z kontem na Instagramie, które korzysta z subskrypcji produktów Meta bez reklam
- Uczestnictwo w reklamach partnerskich na Instagramie lub Facebooku
- Monetyzacja z wykorzystaniem reklam w rolkach i reklam in-stream”.
Subskrypcja a monetyzacja
W sytuacji, gdy którykolwiek z wymienionych rodzajów reklam jest aktywny w chwili uruchomienia subskrypcji, automatycznie zostanie wyłączony na czas jej trwania. Korzystając z płatnej, wersji w dalszym ciągu możliwe jest jednak promowanie postów i zamieszczanie reklam w imieniu strony. Konto na Facebooku nie może być jednak połączone z profilem na Instagramie korzystającym z subskrypcji Meta bez reklam.
A co ze środkami zarobionymi z reklam? Jak opisano dalej w Centrum pomocy, „w przypadku funkcji monetyzacji dla twórców, na które ma wpływ subskrypcja, zostaną wypłacone przychody uzyskane do dnia rozpoczęcia subskrypcji. Od tego momentu możliwość uzyskiwania dochodów zostanie wyłączona”.
Oczywiście, istnieje możliwość anulowania subskrypcji w dowolnym momencie. Proces ten zakończy się na koniec bieżącego okresu rozliczeniowego. Po anulowaniu subskrypcji odzyskasz pełną kontrolę nad prowadzeniem kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, przywracając pełen zakres funkcji.