X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Włączając subskrypcję Meta bez reklam, tracisz też możliwość ich publikacji

Podczas korzystania z nowej opcji subskrypcji na platformach Meta, nie tylko znikają reklamy z własnego kanału, ale zablokowana zostaje także możliwość promowania reklam na kontach powiązanych z Twoim profilem.

Włączając subskrypcję Meta bez reklam, tracisz też możliwość ich publikacjiźródło: shutterstock.com

reklama


Koncernowi Meta nie można odmówić konsekwencji w działaniu – jeśli użytkownicy zdecydują, że nie chcą być narażeni na wyświetlanie reklam na Facebooku czy Instagramie, mają możliwość całkowitego zrezygnowania z nich poprzez zakup subskrypcji. Istnieje jednak jedno ważne zastrzeżenie – decyzja ta ogranicza również możliwość tworzenia i promowania reklam na kontach połączonych z danym profilem, w tym na kontach biznesowych.

Skutki subskrypcji Meta

Zgodnie z nowymi przepisami, od teraz użytkownicy Facebooka i Instagrama mogą zdecydować, jak ich dane będą przetwarzane w kontekście reklam. Dostępne są dwie opcje: korzystanie z platform należących do Meta bez reklam, uruchamiając płatną subskrypcję lub zdecydowanie się na bezpłatną wersję z reklamami.

Wybranie subskrypcji oznacza, że reklamy nie będą wyświetlać, a Twoje dane nie będą wykorzystywane w celach reklamowych. Warto jednak mieć na uwadze, że korzystanie z subskrypcji, która eliminuje reklamy na Facebooku i Instagramie, wpływa bezpośrednio na możliwość publikacji własnych reklam.

W Centrum pomocy dla firm w Meta czytamy:

„Jeśli wykupisz subskrypcję, nie będziesz już mieć dostępu do poniższych usług, ponieważ wymagałoby to wykorzystania Twoich informacji na potrzeby reklam:

  • Zamieszczanie reklam i promowanie postów przez konto na Instagramie
  • Zamieszczanie reklam i promowanie postów przez profil na Facebooku (np. promowanie swoich ogłoszeń w Marketplace)
  • Zamieszczanie reklam w imieniu strony na Facebooku, jeśli strona jest połączona z kontem na Instagramie, które korzysta z subskrypcji produktów Meta bez reklam
  • Uczestnictwo w reklamach partnerskich na Instagramie lub Facebooku
  • Monetyzacja z wykorzystaniem reklam w rolkach i reklam in-stream”.

Subskrypcja a monetyzacja

W sytuacji, gdy którykolwiek z wymienionych rodzajów reklam jest aktywny w chwili uruchomienia subskrypcji, automatycznie zostanie wyłączony na czas jej trwania. Korzystając z płatnej, wersji w dalszym ciągu możliwe jest jednak promowanie postów i zamieszczanie reklam w imieniu strony. Konto na Facebooku nie może być jednak połączone z profilem na Instagramie korzystającym z subskrypcji Meta bez reklam.

A co ze środkami zarobionymi z reklam? Jak opisano dalej w Centrum pomocy, „w przypadku funkcji monetyzacji dla twórców, na które ma wpływ subskrypcja, zostaną wypłacone przychody uzyskane do dnia rozpoczęcia subskrypcji. Od tego momentu możliwość uzyskiwania dochodów zostanie wyłączona”.

Oczywiście, istnieje możliwość anulowania subskrypcji w dowolnym momencie. Proces ten zakończy się na koniec bieżącego okresu rozliczeniowego. Po anulowaniu subskrypcji odzyskasz pełną kontrolę nad prowadzeniem kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, przywracając pełen zakres funkcji.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail