reklama
Zespół Fanpage Trendera opublikował kolejne już zestawienie aktywności na Facebooku, tym razem obejmujące styczeń. Badanie objęło fanpejdże pogrupowane w ponad 20 kategorii.
Jeśli chodzi o najpopularniejsze branże, zdecydowanym liderem są muzyczne fan page, które zgromadziły ponad 7 milionów fanów. To również one zyskały w styczniu najwięcej fanów (niemal 350 tysięcy). Inna kategoria, która w styczniu mocno zyskała to telekomunikacja (przeszło 255 tys. nowych fanów). Jeśli chodzi o całkowitą liczbę fanów, wysoko stoją też akcje fanpejdży związanych z odzieżą i żywnością.
Wśród polskich stron najwięcej lajków mają od dłuższego czasu Demotywatory. Jest to jedyny fan page, który zgromadził ich ponad milion. Najwięcej nowych fanów w styczniu zgromadził jednak profil konkurenta Demotywatorów, Kwejka. Patrząc na tempo wzrostu w omawianym miesiącu (170 tys.), należy się spodziewać, że wkrótce również Kwejk (obecnie na 2. miejscu) przekroczy barierę miliona fanów. Styczeń był również dobrym miesiącem dla fan page Playa (124 tys. nowych „lajkowiczów”). O dziwo brak w zestawieniu bardzo popularnego fan page „Kocham Spać”, który na chwilę obecną zgromadził ponad 700 tys. fanów.
Okazuje się, że Kwejk, poza tym że szybciej niż Demotywatory zdobywa nowych fanów, generuje również większe zaangażowanie, i to zarówno mierzone ilością aktywnych użytkowników, jak i ich procentowym udziałem w całkowitej liczbie fanów. Jeśli chodzi o ten drugi wskaźnik, Demotywatory wypadają zresztą dosyć przeciętnie. Zdecydowanie najlepiej wypada pod tym względem fan page „Dupeczki, dupy”, gdzie coś dla siebie znajdą amatorzy pięknych kobiecych kształtów. Angażuje się na nim prawie połowa wszystkich fanów! Inne bardzo angażujące fan page to „Komentarz usunięty przez ACTA”, oficjalny profil rapera Tomasza Chady oraz „Kocham Buty i Torebki”.
Pages: 1 2