X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Geolokalizacja w Polsce: korzystamy z ciekawości i dla zabawy

Geolokalizacja w Polsce: korzystamy z ciekawości i dla zabawy

reklama


Jak często się meldujemy?

Raport opracowany przez agencję interaktywną SoInteractive we współpracy z Interactive Research Center wskazuje, że geolokalizacja w Polsce w dalszym ciągu nie cieszy się wielką popularnością. Poniekąd jest to niewątpliwie spowodowane stosunkowo niewielką jeszcze liczbą używanych urządzeń mobilnych, które są podstawą przy korzystaniu z serwisów geolokalizacyjnych.

W zbiorowości, która deklaruje korzystanie z tych usług, można wyraźnie zauważyć dwie podstawowe grupy – zdeklarowanych fanów geolokalizacji, meldujących się codziennie w różnych miejscach (23%) oraz okazjonalnych, którzy dokonują check-inów kilka razy w miesiącu (25,3%). Oczywiście, wszystkie osoby korzystające z geolokalizacji są jednocześnie mocno już zadomowione w portalach społecznościowych, głównie na Facebooku (87,8% posiada profil na FB) i Goldenline (68%).

Geolokalizacja – ciekawa usługa

Stosunkowo niewielu Polaków korzysta z geolokalizacji w konkretnym celu

Inne badanie pokazuje, że w dalszym ciągu geolokalizacja wzbudza przede wszystkim ciekawość i to ona jest głównym czynnikiem wpływającym na korzystanie z niej. Jest jeszcze druga ewentualność – czysta zabawa. Natomiast pytani o wymierne korzyści, respondenci wskazywali na poszukiwania ofert sklepów i usługodawców (32,1%).

Ważną rolę jako czynnik motywacyjny przy używaniu serwisów geolokalizacyjnych odgrywają również znajomi – chcemy poinformować ich co aktualnie robimy (26,7%) czy po prostu korzystamy dlatego, że oni też to robią (21,4%).

Dominują zagraniczne serwisy

Najpopularniejsze serwisy geolokalizacyjne w Polsce wg ilości check-inów

Na polskim rynku usług geolokalizacyjnych dominują zagraniczne serwisy – Foursquare, Facebook Places i Gowalla. Ich polskie odpowiedniki – Popla.pl czy Lokter.pl – póki co nie stanowią realnej konkurencji.

Jeśli chodzi o „wielką trójkę”, zdecydowanie najczęściej obecnie (marzec-maj) meldujemy się na Foursquare (50 000 check-inów), rzadziej na Facebook Places (nieco ponad 10 000 a najmniejszą popularnością cieszy się Gowalla (3 000). Jednak popularność usługi Facebooka może się znacząco zwiększyć kiedy zostanie wprowadzony na polski rynek moduł Deals, umożliwiający pełne wykorzystanie Places. Już teraz zresztą da się zauważyć, że mieszkańcy Warszawy zdecydowanie najchętniej korzystają właśnie z tego serwisu, a na polskich stronach internetowych ilość wpisów i informacji na temat usługi Facebooka niemal dorównuje tym dotyczącym Foursquare.

Warszawiacy najczęściej się meldują

Korzystanie z serwisów geolokalizacyjnych w największych polskich miastach

Nie jest zaskoczeniem, że bazę użytkowników geolokalizacji w Polsce stanowią mieszkańcy dużych miast. To oni najwcześniej adaptują wszelkie nowinki techniczne. Zwłaszcza tyczy się to Warszawy, gdzie z serwisów geolokalizacyjnych korzysta się najczęściej. Liderem jeśli chodzi o ilość check-inów na serwisie Gowalla jest jednak Trójmiasto. Raport wskazuje również, że Foursqure jest najbardziej otwarty na inne niż duże miasta lokalizacje. Serwis jest bardzo szeroko wykorzystywany przez Polaków w trakcie wycieczek zagranicznych.

Pełen raport do ściągnięcia ze strony www.sointeractive.pl/raport.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail