reklama
Firma Interactive Research Center postanowiła sprawdzić, w jak sposób zachowują się polskie użytkowniczki Facebooka zainteresowane kosmetykami i urodą. W tym celu przez cały miesiąc grudzień (2010 r.) obserwowano aktywności fanów 31 największych brandów mających swe strony na serwisie. Wnioski agencja GoldenSubmarine zobrazowała w postaci infografiki, którą prezentujemy poniżej.
Okazało się, że 80% osób lubiących strony tych firm to kobiety. Ich dyskusje głównie zogniskowane są wokół tematyk kosmetyków (ponad 80% rozmów) toczą się głównie między 10:00 a 16:00. Najbardziej aktywny dzień pod tym względem to wtorek.
Kobiety te może podzielić na 5 grup wyróżniających się deklarowanymi zainteresowaniami. Pierwsza z nich to aktywistki dbające o zwierzęta i interesujące się sportem. W przeciwieństwie do drugiej grupy (konsumentki) konsumpcja to dla nich jest sprawą drugorzędną. Konsumentki natomiast na pierwszym miejscu stawiają luksus.
Trzeci zespół to użytkowniczki aktywnie korzystające z mediów społecznościowych – młode studentki, uczennice lub osoby stale doszkalające się. Czwarta grupa to niezależne kobiety z wyższym wykształceniem, dla których odpowiednia marka jest symbolem określonego stylu życia. Ostatni z wyróżnionych kręgów to wielbicielki mediów i popkultury.
Strony, które lubią internautki przyporządkowane do poszczególnych grup, zwykle korespondują z ich zainteresowaniami. Jakie to są marki? Sprawdźcie na infografice! Znajdziecie na niej również informacje, jak ich aktywność przekładała się na kształt poszczególnych stron – przyrost fanów czy liczbę postów i komentarzy.
Po raz kolejny możemy przekonać się o tym, że dobra strategia działań w social media opierać powinna się przede wszystkim na dokładnym poznaniu odbiorców i ich zachowania. Dlatego radzimy dokładnie zapoznać się z danymi badania, a firmom przede wszystkim – z ich konsumentami.