reklama
Raport sporządzony w formie infografiki przez twórców szwedzkiego start-upa Tripl przytacza mnóstwo danych mających świadczyć o tym, że turystyka i media społecznościowe to już nieodłączni partnerzy.
Według zgromadzonych danych, coraz mniej wyobrażamy sobie podróżowanie czy też przebywanie na wakacjach bez dostępu do naszych kont na portalach społecznościowych. 72% użytkowników Facebooka podróżując, wypoczywając na urlopie loguje się na serwisie codziennie! 200 mln pasażerów poleci w tym roku samolotami wyposażonymi w system inflight Wi-Fi. Co ciekawe, na ten moment tylko 7% podróżujących za granicę korzysta z mobilnego Internetu.
Media społecznościowe przynoszą branży korzyści
Potencjał tkwiący w mediach społecznościowych dostrzegają firmy z branży turystycznej. 69% z nich przyznało, że część klientów zawdzięczają Facebookowi. Twitter, jakkolwiek mniej popularny, również przyczynił się do zwiększenia popytu na usługi turystyczne, co potwierdziło 46% badanych przedsiębiorstw.
Dużą aktywność w mediach społecznościowych wykazują zwłaszcza linie lotnicze. Liderem jeśli chodzi o zaangażowanie na tego typu serwisach są amerykańskie Southwest Airlines. Liczby mówią same za siebie – fan page na Facebooku ma 1,6 mln fanów a profil firmy na Twitterze śledzi 1,1 mln użytkowników. Pod tym względem zdecydowanie dystansują konkurencję. O naszym LOT przy tej okazji nie ma co wspominać.
Studenci podróżują dzięki Facebookowi
Ciekawe dane dotyczą również podróżujących studentów. Aż 96% z nich posiada konto na Facebooku! Można jednak dojść do wniosku, że to nic dziwnego, skoro naturalnym jest dzielenie się zdjęciami z każdego wyjazdu wakacyjnego z własnymi znajomymi, a Facebookowy profil często zastępuje tradycyjny album ze zdjęciami. 52% studentów przyznaje, że obejrzane na profilach znajomych zdjęcia stanowiły inspirację dla ich kolejnej podróży. Nieco mniej, bo 46% badanych, twierdzi, że za pośrednictwem Facebooka otrzymało zaproszenie na wspólny wypad. Prawie tyle samo (45%) przekonuje, że dzięki serwisowi odwiedzili przyjaciół mieszkających za granicą.
Nowy wymiar turystyki?
Media społecznościowe to również cenne źródło informacji dla wszystkich podróżujących. W bazie serwisów znajdują się już ponad 50 mln recenzji dotyczących niemal 500 tys. różnych miejsc noclegowych. Cóż, być może wkrótce social media sprawią, że coraz mniejszą rolę odgrywać będą agenci i biura turystyczne, skoro bardzo szybko będziemy mogli zdobyć dosyć dobre rozeznanie co do interesującego nas miejsca pobytu. Świadczyć o tym może coraz szybszy rozwój takich portali jak Couchsurfing.com czy Airbnb.com , również uwzględniony w raporcie.
- Kamila