X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Ruch na Google+ zwalnia, wzrasta niezadowolenie użytkowników Facebooka

Ruch na Google+ zwalnia, wzrasta niezadowolenie użytkowników Facebooka

Liczba wizyt na Google+ spadła o około 3% do 1,79 mln w USA przed 23 lipca, w porównaniu z poprzednimi siedmioma dniami, stronę odwiedziło w zeszłym tygodniu 1,86 mln użytkowników. Średni czas pobytu w portalu zmniejszył się o 10% – z 5 minut i 50 sekund do 5 minut i 15 sekund. Matt Tatham, przedstawiciel Experian Hitwise, nie wyolbrzymia jednak wyników badań – To nie jest ogromny spadek – mówi.

Raport powstał po debiucie Google+ 28 czerwca, kiedy portal cieszył się stałym wzrostem. Firma ustaliła liczby na podstawie danych z ISP oraz panelu około 2,5 mln użytkowników. W ubiegłym tygodniu comScore poinformowało jednak, iż niektórzy użytkownicy są tak zachwyceni, że likwidują konta na Facebooku i przenoszą wszystkie działania do nowej sieci. Według śmiałych szacunków, Facebook może więc teoretycznie stracić nawet połowę swojej bazy.

Ankieta przeprowadzona przez computer mag wskazuje, że niezadowolenie klientów z Faceboka utrzymuje się na wysokim poziomie – aż 50% użytkowników może zrezygnować z najpopularniejszego serwisu społecznościowego. Wiele wskazuje jednak na to, że na razie tak się nie stanie. Google+ wciąż dostępny jest w wersji beta, a w dodatku jedynie na zaproszenie. Poza tym w ankiecie brali udział czytelnicy magazynów komputerowych, a więc ludzie zorientowani w temacie o wiele lepiej niż przeciętni użytkownicy.

Tak czy inaczej, konkurencja między Facebookiem a Google+ może przynieść użytkownikom wiele korzyści – portale rozwijają się dynamicznie i stają się coraz bardzie atrakcyjnym forum dla swoich użytkowników. Facebook osiągnął niedawno liczbę 750 mln użytkowników, co stanowi dziesiątą część ludności świata. Lider mediów społecznościowych na pewno nie podda się bez walki. Nie jest jednak wykluczone, że pójdzie tą drogą co MySpace i stanie się kolejnym portalem, który popadł w niełaskę użytkowników. Chyba, że będzie uczył się na błędach i na bieżąco wyciągał wnioski. Facebook powinien pamiętać, że nie istnieje coś takiego jak lojalność klientów, a popularność serwisu nie gwarantuje wygranej.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail