reklama
Jak informowaliśmy niedawno, dobiegł końca internetowy pojedynek pomiędzy starym Old Spice Guy’em, Isaiahem Mustafą a pretendentem do tego tytułu, włoskim aktorem Fabio Lanzonim. Zwycięzcą okazał się być ten pierwszy, co nie dziwi, biorąc pod uwagę fakt, że ubiegłoroczna, rozpoczęta w lutym kampania „Mężczyzna, który pachnie tak, jak mógłby pachnieć Twój mężczyzna”, której był centralną postacią, odniosła oszałamiający sukces. Dla krótkiego przypomnienia:
- 34 mln – tyle razy do dzisiaj odtworzono reklamówkę zatytułowaną „The Man Your Man Could Smell Like”, będącą początkiem kampanii
- 183 – tyle reklamówek zamieścił Old Spice na YouTube w ciągu 3-ech dni lipca 2010r. w ramach kontynuacji kampanii
- 35,7 mln – tyle wyświetleń zanotowały w ciągu ledwie 5 dni
- 2,5 mln – liczba wyświetleń jaką zanotowała w ciągu tygodnia ostatnia z lipcowych reklamówek, zatytułowana „Everyone” (w chwili obecnej już ponad 6,5 mln); dodajmy do tego 5 800 komentarzy pod filmikiem
- 2700% – o tyle wzrosła liczba „śledzących” profil Old Spice’a na Twitterze
- 800% – o tyle wzrosła liczba fanów na Facebooku
- 300% – o tyle wzrósł ruch na oficjalnej stronie internetowej marki.
Isaiah pojawił się ponownie na ekranach z produktami Old Spice na początku tego roku. Jednakże w pewnym momencie na reklamówkach marki zaczął pojawiać się konkurent, Fabio. Kampania „Mano a Mano in el Baño”, zbudowana wokół zakończonej pojedynkiem rywalizacji 2-óch panów o miano Old Spice Guy’a to kolejny sukces marki. Wprawdzie liczby nie robią już tak oszałamiającego wrażenia, ale to z całą pewnością efekt wielkiego sukcesu poprzedniej kampanii, a i tak nie ma mowy o jakimkolwiek niepowodzeniu. Wystarczy rzucić okiem na te liczby:
- 169 – tyle reklamówek z Mustafą i Fabio zamieszczono na kanale Old Spice’a na YouTube
- 22 mln – tyle wyświetleń zanotowały w ciągu tygodnia
- 3 mln – tyle razy w ciągu tygodnia wyświetlono reklamę, w której Fabio rzuca wyzwanie Mustafie – był to 7. najlepszy wynik w okresie 25-31 lipca
- 1,2 mln – tyle razy odtworzono filmik, w którym Mustafa przyjmuje wyzwanie
- 1. – na takiej pozycji w lipcowym rankingu kanałów z największą liczbą wyświetleń na YouTube znalazł się kanał Old Spice’a; kanał “newoldspiceguyfabio” zajął miejsce 4
- 500 000 – tyle głosów, like’ów i dislike’ów wygenerowały na YouTube zamieszczone filmiki
A oto reklamówka z pojedynkiem obydwu panów:
Nie da się ukryć, że ostatnich kilkanaście miesięcy to pasmo sukcesów marketingowych Old Spice’a i najwyraźniej z niecierpliwością należy oczekiwać na kolejne kampanie tej marki. Dodajmy, że za realizację omawianych kampanii odpowiedzialna jest agencja Wieden + Kennedy.