X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebookowi fani wybredni w doborze ulubionych marek

Facebookowi fani wybredni w doborze ulubionych marek

reklama


Krótki raport opracowany przez Social Media Quickstarter we współpracy z firmą konsultingową Chadwick Martin Bailey może być pomocny dla tych, którzy chcą promować swoją markę za pośrednictwem Facebooka, bowiem skupia się w dużej mierze na tym, jak użytkownicy “fejsa” podchodzą do firmowych profili.

Z badania przeprowadzonego wśród pełnoletnich Amerykanów wynika, że 52% z nich przebywa na Facebooku co najmniej godzinę tygodniowo. W najmłodszej grupie (poniżej 35 lat) ten wynik jest oczywiście odpowiednio wyższy – aż 70%. Również w tej grupie notujemy najwyższy odsetek tzw. “geeków”, czyli internautów, którzy potrafią przesiedzieć co najmniej 21 godzin, choćby z racji obowiązków zawodowych.

fot.: Social Media Quickstarter

Po raz kolejny potwierdza się, że pośród serwisów społecznościowych to właśnie Facebook jest najdogodniejszym miejscem dla biznesu, bowiem 34% internautów wybiera go jako platformę do komunikowania się z markami. Dla porównania, w przypadku Twittera i LinkedIn ten współczynnik wynosi, odpowiednio, 4% i 1%.

Okazuje się, że facebookowicze nie są jednak skłonni do tego, by “lubić” znaczną ilość markowych fan page’ów. Spośród tych, którzy są już fanami, przeszło 3/4 ogranicza się do “polubienia” co najwyżej 10 profili, a najwięcej (33%) jest takich, którzy poprzestają na jednym lub dwóch.

Ciężko mówić o zaskoczeniu w przypadku głównych motywacji przyświecających użytkownikom Facebooka przy kliknięciu “lubię to” na markowym fan page – ponad połowa z nich to klienci tychże marek. Niemal tyle samo facebookowiczów poszukuje na tego typu profilach promocji i konkursów. W zdecydowanej większości przypadków, interakcja użytkownika z marką odbywa się poprzez czytanie postów, które są zamieszczane na fan page, ich “lajkowanie” i komentowanie. Znacznie mniej facebookowiczów udostępnia te treści również na swoich tablicach czy wymienia nazwę marki we własnych postach.

fot.: Social Media Quickstarter

Facebookowy fan jest też bardziej skłonny do tego, by rekomendować daną markę swoim znajomym (56%) oraz kupować jej produkty (51%). Co nie oznacza, że wszystkie traktuje tak samo, skoro aż 69% ankietowanych fanów stawia treści pewnych marek nad innymi, chcąc częściej zapoznawać się z contentem tych firm, których poczynania są bardziej interesujące i angażujące.

Poniżej pełna treść raportu:

10 Quick Facts You Should Know About Consumer Behavior on Facebook

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail