reklama
Gogo to aktualnie lider na amerykańskim rynku dostawców Internetu dla linii lotniczych za pomocą technologii Inflight Wifi. W takim przypadku sygnał jest przesyłany w powietrze z anten używanych na ziemi. Firma podzieliła się za pośrednictwem bloga kilkoma danymi dotyczącymi użytkowników „powietrznego” Internetu w formie infografiki.
Okazuje się, że zdecydowana większość podróżujących samolotem internautów (67%) surfuje w tym czasie w sieci w różnych celach, nieco ponad ¼ korzysta z gier online, a jedynie 6% w celach zawodowych.
Biorąc to pod uwagę, trzeba założyć, że z całą pewnością sporą popularnością w powietrzu cieszą się portale społecznościowe. Póki co, liderem w powietrzu jest Facebook, który zgarnia dla siebie 61% wszystkich korzystających z social mediów w trakcie podróży. Za nim uplasowały się Twitter (22%), LinkedIn (10%) i Foursquare (6%).
Najczęściej używanym urządzeniem do łączenia się z siecią w samolotach pozostają laptopy. Zabiera je ze sobą 42% podróżujących. Mniejszą popularnością cieszą się netbooki (26%) i tablety (23%), a najrzadziej, co może nieco zaskakiwać, klienci linii lotniczych zabierą ze sobą na pokład smartfony (9%). Co ciekawe, większość podróżujących z tabletami i tak trzyma w zanadrzu również laptopy (79%).
Jeśli chodzi o systemy operacyjne dla mobilnych urządzeń używanych w trakcie lotu, zdecydowanie największą popularnością cieszy się iOS od Apple’a (78%). Daleko w tyle pozostają google’owski Android (15%) i BlackBerry (4%).
Poniżej opisywana infografika: