reklama
Rekrutujący są ciekawi nowych, dotychczas niewykorzystywanych źródeł pozyskiwania kandydatów, ale większość (70%) za najbardziej skuteczny sposób pozyskania dobrej jakościowo aplikacji uważa serwisy rekrutacyjne. Jedna trzecia ceni biznesowe serwisy społecznościowe, a zaledwie 6% wysoko ocenia potencjał takich serwisów, jak NK.pl czy Facebook.com.
Trzech na czterech badanych dotychczas nie podejmowało żadnych działań jako pracodawca w najbardziej popularnym serwisie świata, a wśród tych, które próbowały kontaktować się z przyszłymi pracownikami, dominowały działania wizerunkowe. 17% prowadziło kampanie informacyjno-wizerunkowe (profil firmy jako pracodawcy), 5% akcje rekrutacyjne, a tylko 2% do rekrutacji poprzez Facebook wykorzystało specjalne aplikacje. Jednak aż 43% pytanych specjalistów i menedżerów HR nie wie, czy rekrutacja z wykorzystaniem tego serwisu ma sens.
Powyższe dane są szczególnie ciekawe w kontekście wyników badania „Kandydat”, przeprowadzonego przez serwis Pracuj.pl we wrześniu 2010 roku wśród ponad 12 000 osób szukających lub rozważających zmianę pracy. Według tego badania, tylko 13% badanych specjalistów nie posiada swojego profilu w żadnym z serwisów społecznościowych. Do najbardziej popularnych serwisów w grupie docelowej należą zaś właśnie NK.pl oraz Facebook.com.
Z badania „Kandydat” wynika ponadto, że ponad połowa respondentów poszukując informacji
o pracodawcach korzysta z ich profili w serwisach rekrutacyjnych lub portalach społecznościowych,
a 37% zagląda do grup dyskusyjnych o tematyce pracy dostępnych w społecznościach biznesowych.
Co ciekawe, zdaniem ankietowanych, informacje o pracodawcach dostępne w serwisach społecznościowych są bardziej wiarygodne (twierdzi tak 12% badanych) niż te w urzędach pracy (7%). Największym zaufaniem kandydaci darzą jednak serwisy rekrutacyjne. Za wiarygodne źródło informacji o pracodawcach uważa je aż 43% ankietowanych.
- Małgorzata Kopciuch
- Marcin Nagraba