X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Społeczności internetowe nęcą rekruterów, ale wciąż przegrywają z serwisami rekrutacyjnymi

Społeczności internetowe nęcą rekruterów, ale wciąż przegrywają z serwisami rekrutacyjnymi

reklama


Rekrutujący są ciekawi nowych, dotychczas niewykorzystywanych źródeł pozyskiwania kandydatów, ale większość (70%) za najbardziej skuteczny sposób pozyskania dobrej jakościowo aplikacji uważa serwisy rekrutacyjne. Jedna trzecia ceni biznesowe serwisy społecznościowe, a zaledwie 6% wysoko ocenia potencjał takich serwisów, jak NK.pl czy Facebook.com.

Trzech na czterech badanych dotychczas nie podejmowało żadnych działań jako pracodawca w najbardziej popularnym serwisie świata, a wśród tych, które próbowały kontaktować się z przyszłymi pracownikami, dominowały działania wizerunkowe. 17% prowadziło kampanie informacyjno-wizerunkowe (profil firmy jako pracodawcy), 5% akcje rekrutacyjne, a tylko 2% do rekrutacji poprzez Facebook wykorzystało specjalne aplikacje. Jednak aż 43% pytanych specjalistów i menedżerów HR nie wie, czy rekrutacja z wykorzystaniem tego serwisu ma sens.

Źródło: Pracuj.pl, badanie „Wyzwania HR w 2012 roku”, pytanie dotyczące działań firmy na Facebooku było pytaniem wielokrotnego wyboru, n=510

Źródło: Pracuj.pl, badanie „Wyzwania HR w 2012 roku”, pytanie dotyczące działań firmy na Facebooku było pytaniem wielokrotnego wyboru, n=510

Powyższe dane są szczególnie ciekawe w kontekście wyników badania „Kandydat”, przeprowadzonego przez serwis Pracuj.pl we wrześniu 2010 roku wśród ponad 12 000 osób szukających lub rozważających zmianę pracy. Według tego badania, tylko 13% badanych specjalistów nie posiada swojego profilu w żadnym z serwisów społecznościowych. Do najbardziej popularnych serwisów w grupie docelowej należą zaś właśnie NK.pl oraz Facebook.com.

Z badania „Kandydat” wynika ponadto, że ponad połowa respondentów poszukując informacji
o pracodawcach korzysta z ich profili w serwisach rekrutacyjnych lub portalach społecznościowych,
a 37% zagląda do grup dyskusyjnych o tematyce pracy dostępnych w społecznościach biznesowych.

Co ciekawe, zdaniem ankietowanych, informacje o pracodawcach dostępne w serwisach społecznościowych są bardziej wiarygodne (twierdzi tak 12% badanych) niż te w urzędach pracy (7%). Największym zaufaniem kandydaci darzą jednak serwisy rekrutacyjne. Za wiarygodne źródło informacji o pracodawcach uważa je aż 43% ankietowanych.

Źródło: Pracuj.pl, badanie „Kandydat 2010”, n=12173

  • Małgorzata Kopciuch

    Spodziewałam się tego, jak tylko popularne stało się “skanowanie” obecnych, tudzież potencjalnych pracowników. Możliwość rekrutacji ułatwi z pewnością najnowsza “twarz” fb.

  • Dodam tylko, że jakiś czas temu powstał mały raport dotyczący działań HRowych na Facebooku http://www.fanpagetrender.com/pl/report/93

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail