reklama
Kilkanaście dni temu opublikowaliśmy raport obejmujący zaangażowanie w sierpniu, który wskazywał na spore zaangażowanie facebookowiczów na fan page’ach z szeroko pojętej kategorii “sport”. Tym razem ta tendencja jest zachowana, co nie znaczy, że w porównaniu do poprzedniego miesiąca nie odnotowano żadnych zmian.
We wrześniu jeszcze wzrosły, i tak już doskonałe, notowania profilu popularnego serwisu Demotywatory, który „zluzował” na pierwszym miejscu fan page Roberta M. Na najniższym stopniu podium znalazł się Kwejk.
Robert M. pozostaje jednak najpopularniejszym celebrytą na Facebooku, wyraźnie wyprzedzając tak znane osobistości jak choćby Pezet, Czesław Mozil czy Kuba Wojewódzki.
Ponownie wysoką aktywnością mogą pochwalić się fan page klubów sportowych, np. Legii Warszawa, Lecha Poznań czy PGE Skry Bełchatów. Dystansują rywali zarówno jeśli idzie o liczbę interakcji, jak również o ilość zaangażowanych fanów.
Wewnątrz kategorii “kluby sportowe” trzeba odnotować wyraźny spadek aktywności fanów Wisły Kraków, co trzeba wiązać zapewne z niepowodzeniami w Lidze Europejskiej i Ekstraklasie. Czołową „10”, podobnie jak ostatnio stanowi 9 klubów piłkarskich i siatkarska Skra Bełchatów, której notowania wyraźnie wzrosły, zapewne z uwagi na start siatkarskiej Plus Ligi.
A jak wygląda czołówka najpopularniejszych fan page z branży Fast Moving Consumer Goods? Pod względem współczynnika zaangażowania najlepiej wypadł Hochland, z kolei marka Kasia zdystansowała konkurencję jeśli chodzi o udział aktywności przypadający na jednego fana. Wśród 10 czołowych stron liczbą fanów wszystkich pobił Knorr i jego Gorący Kubek.
Polecamy też zapoznać się z zestawieniami banków, alkoholi, programów i seriali telewizyjnych (świetne notowania emitowanego przez TVP show „The Voice of Poland”) czy też kosmetyków.
Twórcy badania pokusili się również o sprawdzenie aktywności naszych południowych sąsiadów, Czechów i Słowaków, oraz mieszkańców Węgier i Rumunii. W Czechach najbardziej angażujące wśród marek są te z branży motoryzacyjnej, a najlepiej z nich wypada, oczywiście, rodzima Skoda. Nieźle stoją też akcje marek z branży kosmetycznej (Avon i Garnier). Na Słowacji wygląda to podobnie, choć na szczycie jest marka kosmetyczna – Garnier. Również Rumuni najbardziej angażują się na stronach marek motoryzacyjnych (Ford, Dacia, BMW) i kosmetycznych (Lenor Parfumelle, Bioderma, Oriflame). Na Węgrzech jest inaczej – tutaj najbardziej angażują marki związane z szeroko pojętym parentingiem (Brendon, Babanet).
Przypomnijmy, że IRCenter w swoich badaniach uwzględnia te fan page, których posty znalazły się wśród 2500 o najwyższym współczynniku Post Quality.
Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem, dostępnym pod poniższym adresem: Facebook trends – 092011
W ramach porównania, polecamy przejrzeć również poprzedni: Facebook trends-082011