![Facebookowicze szukają promocji i zniżek Facebookowicze szukają promocji i zniżek](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F11%2Ffacebook-logo-ekran-monitora-Julien-Lozelli-cc-flickr2.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Agencja badań marketingowych IMAS International pokusiła się o przeprowadzenie badania podejścia facebookowiczów do fan page’ów. Pytano o to jak wiele fan page’ów polubili, z jakich powodów, ale też o sytuacje odwrotne, czyli usunięcie stron z ulubionych i powody temu przyświecające.
Okazuje się, że dwie trzecie facebookowiczów deklaruje bycie fanem przynajmniej jednego fan page. Najczęściej mają oni wśród ulubionych 2 lub 3 konta firmowe. Takie zdanie przedstawiła niemal jedna czwarta respondentów. Co ósmy facebookowicz (12%) jest fanem co najmniej 11 marek. Z kolei 34% badanych nie jest fanem żadnego konta firmowego.
Jakie powody najczęściej przyświecają użytkownikom Facebooka przy „polubieniu” danego fan page? Przede wszystkim, poszukują oni promocji i zniżek (44%), ale niemal równie często powtarzała się opinia, że to tylko i wyłącznie kwestia sympatii dla danej marki lub inne mniej znaczące pobudki (40%). Często chodzi też o wyrażenie własnej opinii (38%) czy też chęć bycia „na bieżąco” z nowościami (31%).
Decyzja o „polubieniu” danego fan page nie jest oczywiście nieodwołalna, skoro w każdej chwili możemy usunąć stronę z grona ulubionych. Taka sytuacja nie zdarza się jednak często, bowiem aż 57% użytkowników Facebooka deklaruje swego rodzaju trwałość w uczuciach jeśli idzie o strony marek i firm. Jeśli już przestali być fanem, to zdecydowanie najczęściej „dotykało” to góra 3-ech fan page (34%).
Taka decyzja wiąże się najczęściej ze stratą zainteresowania daną marką (46%). Bardzo ważna dla facebookowiczów jest również jakoś produktów. Jedna trzecia tych, którzy przestali być fanami danej marki zrobiła tak z powodu coraz gorszej jakości oferowanych usług, a 27% badanych zawiodło się przy kupnie produktu.
fot.: IMAS International
![](http://socialpress.pl/wp-content/plugins/a3-lazy-load/assets/images/lazy_placeholder.gif)