X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebookowicze szukają promocji i zniżek

Facebookowicze szukają promocji i zniżek

Agencja badań marketingowych IMAS International pokusiła się o przeprowadzenie badania podejścia facebookowiczów do fan page’ów. Pytano o to jak wiele fan page’ów polubili, z jakich powodów, ale też o sytuacje odwrotne, czyli usunięcie stron z ulubionych i powody temu przyświecające.

Okazuje się, że dwie trzecie facebookowiczów deklaruje bycie fanem przynajmniej jednego fan page. Najczęściej mają oni wśród ulubionych 2 lub 3 konta firmowe. Takie zdanie przedstawiła niemal jedna czwarta respondentów. Co ósmy facebookowicz (12%) jest fanem co najmniej 11 marek. Z kolei 34% badanych nie jest fanem żadnego konta firmowego.

fot.: IMAS International

Jakie powody najczęściej przyświecają użytkownikom Facebooka przy „polubieniu” danego fan page? Przede wszystkim, poszukują oni promocji i zniżek (44%), ale niemal równie często powtarzała się opinia, że to tylko i wyłącznie kwestia sympatii dla danej marki lub inne mniej znaczące pobudki (40%). Często chodzi też o wyrażenie własnej opinii (38%) czy też chęć bycia „na bieżąco” z nowościami (31%).

fot.: IMAS International

Decyzja o „polubieniu” danego fan page nie jest oczywiście nieodwołalna, skoro w każdej chwili możemy usunąć stronę z grona ulubionych. Taka sytuacja nie zdarza się jednak często, bowiem aż 57% użytkowników Facebooka deklaruje swego rodzaju trwałość w uczuciach jeśli idzie o strony marek i firm. Jeśli już przestali być fanem, to zdecydowanie najczęściej „dotykało” to góra 3-ech fan page (34%).

Taka decyzja wiąże się najczęściej ze stratą zainteresowania daną marką (46%). Bardzo ważna dla facebookowiczów jest również jakoś produktów. Jedna trzecia tych, którzy przestali być fanami danej marki zrobiła tak z powodu coraz gorszej jakości oferowanych usług, a 27% badanych zawiodło się przy kupnie produktu.

fot.: IMAS International

UdostępnijTwitter+1Linkedin

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail