X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

O czym mówić, czego unikać: Moda i stylizacja

O czym mówić, czego unikać: Moda i stylizacja

Najpopularniejszym fan page marki odzieżowej na świecie jest Victoria’s Secret –  posiada ponad 15 mln fanów. Na kolejnych miejscach znalazła się Zara (10 mln) i Burberry (9 mln). Fan page wspomnianych marek są bardzo angażujące dzięki dużej ilości zdjęć, materiałów video oraz informacji o celebrytach i ambasadorach marek.

Spośród polskich firm odzieżowych poza zasięgiem konkurencji ciągle pozostają marki  należące do LPP:  Reserved (463 tys. fanów), House (427 tys. fanów) i Cropp (410 tys. fanów). Marka Reserved swój sukces w dużej mierze zawdzięcza akcjom promocyjnym związanym z rozdawaniem kuponów promocyjnych. Cropp również obdarowuje fanów, m.in.  dzięki aplikacji Bilecik do kontroli. House pomaga w zdobyciu darmowych biletów na koncerty, które współorganizuje.

Co ważne, komunikacja prowadzona przez marki jest dopasowana do grupy docelowej. Reserved skupia się na tematach związanych ze stylizacjami, pokazami mody, celebrytami. Cropp oraz House stawiają raczej na szeroko pojęty styl życia, ciekawe gadżety, zadziorne komentarze.

Fan page marki modowej nie powinien być tablicą ogłoszeń, na której informuje się  tylko o najnowszych kolekcjach i promocjach, ale miejscem gdzie klienci znajdą interesujące dla siebie tematy.

Alicja Waśniewska, Senior Account Manager – The Next Step

fot.: The Next Step

Moda ma wielki potencjał na Facebooku – jeżeli promujemy markę odzieżową, warto pokazywać jak najczęściej rozwiązania stylizacyjne z wykorzystaniem tych ubrań, np. pomysły na skopiowanie outfitu znanej gwiazdy niższym kosztem dzięki naszym ciuchom. Bezpieczne są wszelkie tematy dotyczące stylizacji – możemy śmiało pokazywać zestawy na modelkach, tropić i pokazywać celebrytów, którzy mają słabość do naszej marki, a także zadawać pytania dotyczące pojedynczych prezentowanych ubrań: – Z czym zestawić? Bluzka idealna na randkę, a może wystarczy drobny trik, by stała się dopełnieniem stroju do pracy? Bezpieczne są wszelkie tematy związane z modą, a więc przegląd najmodniejszych i najbardziej kultowych projektantów, historia mody etc. Należy pamiętać, że moda to przede wszystkim rzecz gustu. Ubrania, które promujemy nie muszą podobać się każdemu – nie piszmy o nich zatem jak o remedium na wszelkie zło tego świata, czy najlepszym rozwiązaniu stylizacyjnym. Post sugerujący, że nasze ciuchy są najlepsze na sylwestrową zabawę może zaowocować np. lawiną porównań do innych marek, na tle których, nasza niekoniecznie musi wypaść w stu procentach korzystanie.

Paweł Ostrowski, Strategic Director – Lubię to – Social Media Agency

fot.: Lubię to

Prowadzenie fan page, którego główny temat to moda jest nie lada wyzwaniem! Jak wiadomo sama prezentacja packshotów danej marki to formuła, która jest swoistym must have, jednak nie jest kluczem do sukcesu. Nie da się ukryć, że wprowadzenie nowej kolekcji przez dany brand jest zawsze entuzjastycznie przyjmowane przez fanów, a co za tym idzie, jest to element, który wyznacza marce kalendarz działań. Dlatego wszelkie większe aktywności (aplikacje, kampanie etc.) powinny być scalone właśnie z tymi wydarzeniami. Oczywiście nie można zapominać o prowadzeniu codziennej angażującej narracji, dlatego też poruszane na fan page tematy muszą sięgać dalej niż sama marka, ale pozostawać w zgodzie z jej charakterem. Jak wiadomo, social media to nie tylko Facebook – coraz większe pole do popisu daje możliwość współpracy z blogerami modowymi, których w Polsce zaczyna pojawiać się coraz więcej, a ich opinia rzeczywiście liczy się na rynku. Skuteczna współpraca z szeregiem wybranych osób z tej sfery daje marce możliwość stworzenia silnej sieci ambasadorów, którzy nie tylko będą prezentować produkty danej marki, ale po zacieśnieniu współpracy mogą zostać nawet jej ewangelistami.

Jędrzej Deryło, Chief Executive – Link me up

fot.: Link me up

Marki modowe w swojej komunikacji na Facebooku powinny brać przykład z blogerek-szafiarek – pisać przede wszystkim o tym w co i jak się ubrać; prezentować najnowsze trendy. Dobrym przykładem przeniesienia szafiarskich wzorców na Facebooka jest fan page domów towarowych WARS SAWA JUNIOR, na którym regularnie umieszczane są zdjęcia spotkanych na ulicy mieszkańców Warszawy w ciekawych lub kontrowersyjnych stylizacjach. O trafności tego pomysłu świadczy duże zaangażowanie fanów towarzyszące publikowanym zdjęciom.

  • Zenon5678

    A czego i jak nie pisać, można się nauczyć zfan page New Look Polska. 

  • Zenon5678

    A czego i jak nie pisać, można się nauczyć zfan page New Look Polska. 

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail