![Marki piwne w internecie: Redd’s najpopularniejszy, Carlsberg zbiera negatywne opinie Marki piwne w internecie: Redd’s najpopularniejszy, Carlsberg zbiera negatywne opinie](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F01%2Flaptop-piwo-Egan-Snow-cc-flickr1.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Raport przygotowany dzięki współpracy agencji Publicon PR i firmy monitorującej internet Brand24.pl przedstawia analizę opinii internautów na temat następujących marek piwa: Kasztelan, Ciechan, Lubuskie, Tyskie, Lech, Żubr, Heineken, Żywiec, Warka, Carlsberg, Okocim, Harnaś i Redd’s. W oparciu o dane pochodzące z monitoringu publicznego i polskojęzycznego Internetu autorzy raportu poddali analizie treści zamieszczone w dniach od 19 do 28 listopada 2011.
Niedocenione medium
Z raportu wynika, że najpopularniejszym typem medium online dla wybranych marek piwa są fora (50%). Mocno zaznaczyły swoją obecność także Facebook (25%) i mikroblogi (15%).
– Fora to, w dobie wszędobylskiego Facebooka, bardzo niedoceniane medium. Z naszych doświadczeń wynika jednak, że dla wielu marek czy branż – jest to najbardziej opiniotwórcze źródło dyskusji – komentuje Michał Sadowski, prezes zarządu Brand24 S.A.
Ranking browarów
Według raportu Monitoring marek piwnych w internecie najpopularniejszą marką w sieci jest Redd’s – zanotował najwięcej wzmianek w mediach społecznościowych. Z kolei najwięcej pozytywnych opinii zebrał Ciechan, Redd’s oraz Kasztelan. Najwiecej “negatywów” przypadło w udziale Carlsbergowi, Warce i, co ciekawe, wspomnianemu powyżej Kasztelanowi. Na Facebooku najwięcej wyników zebrała marka Heineken.