reklama
Raport przygotowany dzięki współpracy agencji Publicon PR i firmy monitorującej internet Brand24.pl przedstawia analizę opinii internautów na temat następujących marek piwa: Kasztelan, Ciechan, Lubuskie, Tyskie, Lech, Żubr, Heineken, Żywiec, Warka, Carlsberg, Okocim, Harnaś i Redd’s. W oparciu o dane pochodzące z monitoringu publicznego i polskojęzycznego Internetu autorzy raportu poddali analizie treści zamieszczone w dniach od 19 do 28 listopada 2011.
Niedocenione medium
Z raportu wynika, że najpopularniejszym typem medium online dla wybranych marek piwa są fora (50%). Mocno zaznaczyły swoją obecność także Facebook (25%) i mikroblogi (15%).
– Fora to, w dobie wszędobylskiego Facebooka, bardzo niedoceniane medium. Z naszych doświadczeń wynika jednak, że dla wielu marek czy branż – jest to najbardziej opiniotwórcze źródło dyskusji – komentuje Michał Sadowski, prezes zarządu Brand24 S.A.
Ranking browarów
Według raportu Monitoring marek piwnych w internecie najpopularniejszą marką w sieci jest Redd’s – zanotował najwięcej wzmianek w mediach społecznościowych. Z kolei najwięcej pozytywnych opinii zebrał Ciechan, Redd’s oraz Kasztelan. Najwiecej “negatywów” przypadło w udziale Carlsbergowi, Warce i, co ciekawe, wspomnianemu powyżej Kasztelanowi. Na Facebooku najwięcej wyników zebrała marka Heineken.