reklama
Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc we współpracy z agencją digital brandingową The Story opublikował wyniki pierwszego etapu (listopad-grudzień 2011) prac nad projektem “The Most Social Cities”. Celem indeksu miast jest pokazanie – na ile dane miasto posiada aktywną i silną społeczność ludzi, która chce opowiadać o mieście, promować go, tworzyć dla niego aplikacje, a co za tym idzie zapraszać do wizyty i budowania z nim relacji – informuje bestplaceinstytut.org.
Pierwsze wyniki opublikowane w postaci infografiki są zdumiewające. Okazuje się bowiem, iż Wrocław ma więcej fanów na Facebooku (74 120) niż Londyn (55 997), a Kraków (43 643) więcej niż Amsterdam (36 784)! Światowa czołówka nie jest jednak całkowitym zaskoczeniem – wygrał Nowy Jork (1 040 214), drugi był Berlin (977 470), a trzeci Paryż (864 405). Jak podają autorzy indeksu najpopularniejszych miast, w zestawieniu brano pod uwagę liczbę fanów na oficjalnym profilu prowadzonym przez władze miasta lub na profilu miasta jako lokalizacji.
Prócz liczby fanów danego miasta w serwisie Zuckerberga, infografika przedstawia także liczbę aplikacji na platformie iPhone’a. I tutaj już Polska nie wypadła tak dobrze. Podczas gdy Nowy Jork, Londyn, Paryż, Berlin, Barcelona, Los Angeles, Toronto, Vancouver i Amsterdam osiągnęły wyniki trzycyfrowe, polski rekordzista – Kraków – ma ich tylko dwanaście.
Jakie wnioski dla osób zajmujących się promocją miast i regionów płyną z badań nad popularnością konkretnych lokalizacji w mediach społecznościowych? Dymitr Romanowski z agencji The Story wyjaśnia: – Warto zaznaczyć, że liczba fanów na Facebooku, czy liczba aplikacji np. w AppStore, nie odzwierciedla realnej siły marki miasta, ale jest ważnym wskaźnikiem efektywności promocji miasta w sieci.