X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Social Media 2012 – raport

Social Media 2012 – raport

reklama


Social Media w liczbach

Cztery najpopularniejsze portale społecznościowe na świecie to kolejno: Facebook, który może się pochwalić aż 800 milionami użytkowników, Twitter (200 mln), LinkedIn (1165 mln)  i Google+ (90 mln). Przychody serwisu Marka Zuckerberga w 2011 roku to aż 4,5 mld USD. Raport “Social Media 2012” informuje także, iż 50% użytkowników Facebooka korzysta z serwisu codziennie, a przeciętny właściciel profilu ma około 130 znajomych.

Z kolei liczba mobilnych użytkowników Twittera, portalu do którego loguje się codziennie średnio 50 mln ludzi na całym świecie, wzrosła w ubiegłym roku aż o 182%.  Z LinkedIn korzysta 69 firm z listy Fortune 100, 4,4 mln użytkowników to przedstawiciele małych i średnich firm, a 82% ma zaufanie do informacji przekazywanych za pośrednictwem serwisu. Stworzenie najmłodszego z czterech najpopularniejszych serwisów kosztowało Google 585 mln USD, a,  co ciekawe, największą liczbą znajomych na Google+ może się pochwalić twórca Facebooka.

Najpopularniejsze marki w Polsce

Wśród najpopularniejszych polskich marek na Facebooku znalazły się Serce i Rozum (637 494 fanów), Allegro (635 898), Play (488 031), House (474 937) i Reserved (473 519).  Najbardziej popularne miejsca na serwisach geolokalizacyjnych to natomiast Warsaw Airport (4 503 check-ins), Kraków Airport (3 107 ), Kraków (2 657), Warszawa Centralna (1 735), a także Warsaw Stare Miasto (1 604). A  kanały wideo w serwisie YouTube mogące poszczycić się  w 2011 roku największą liczbą pobrań to m in. eapolska (18 695 971 pobrań), NokiaPoland (4 238 127), VolvoAutoPolska (955 533), easportspl (879 495) i LGElectronics (544 626).

Zestawienie ilości użytkowników na najpopularniejszych w 2011 roku portalach społecznościowych. Fot.: Social Media 2012, Internet Standard

Najnowsze trendy i prawo w marketingu społecznościowym

W raporcie przeczytamy także o tym, jak i do czego serwisy społecznościowe wykorzystują dane swoich użytkowników. Jak podkreślają Krzyszof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań, i Piotr Janczewski, kierownik Działu Badań Ilościowych w spółce Nasza Klasa: – Dziś rodzi się nowa ekonomia, w której dane są podstawowym towarem. W dojrzałych gospodarkach już tak się stało. Serwisy społecznościowe są uczestnikiem tego rynku – stwierdzają. Portal nk.pl już w grudniu 2010 roku wprowadził jedną z największych w  Europie hurtownię danych, która ma pozwolić na przeprowadzanie dowolnych analiz, m.in. treści wpisów, danych o profilach użytkowników czy pojedynczych kliknięć w reklamy.

Większość portali od dawna pracuje nad profilami behawioralnymi, które pozwalają na podstawie analizy zachowań użytkowników odgadywać ich zainteresowania i dzięki temu lepiej optymalizować kampanie reklamowe. Nowe trendy obecne na rynku reklamy internetowej – takie jak audience planning – są systemami wymiany danych dla lepszego targetowania przekazu. Co ciekawe, korzyść z badań behawioralnych mają nie tylko firmy reklamujące się w popularnych portalach społecznościowych, bo dzięki tego typu działaniom na rynek trafiają produkty bardziej przemyślane, a kampanie reklamowe trafiają do tych użytkowników, których najprawdopodobniej zainteresują.

Użytkownicy serwisów społecznościowych – wg autorów raportu – mogą też spać spokojnie, bez ich świadomej zgody dane osobowe nie mogą być przedmiotem analiz czy transakcji handlowych.

Raport można pobrać ze strony Internet Standard.

Pages: 1 2

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail