reklama
Social Media w liczbach
Cztery najpopularniejsze portale społecznościowe na świecie to kolejno: Facebook, który może się pochwalić aż 800 milionami użytkowników, Twitter (200 mln), LinkedIn (1165 mln) i Google+ (90 mln). Przychody serwisu Marka Zuckerberga w 2011 roku to aż 4,5 mld USD. Raport “Social Media 2012” informuje także, iż 50% użytkowników Facebooka korzysta z serwisu codziennie, a przeciętny właściciel profilu ma około 130 znajomych.
Z kolei liczba mobilnych użytkowników Twittera, portalu do którego loguje się codziennie średnio 50 mln ludzi na całym świecie, wzrosła w ubiegłym roku aż o 182%. Z LinkedIn korzysta 69 firm z listy Fortune 100, 4,4 mln użytkowników to przedstawiciele małych i średnich firm, a 82% ma zaufanie do informacji przekazywanych za pośrednictwem serwisu. Stworzenie najmłodszego z czterech najpopularniejszych serwisów kosztowało Google 585 mln USD, a, co ciekawe, największą liczbą znajomych na Google+ może się pochwalić twórca Facebooka.
Najpopularniejsze marki w Polsce
Wśród najpopularniejszych polskich marek na Facebooku znalazły się Serce i Rozum (637 494 fanów), Allegro (635 898), Play (488 031), House (474 937) i Reserved (473 519). Najbardziej popularne miejsca na serwisach geolokalizacyjnych to natomiast Warsaw Airport (4 503 check-ins), Kraków Airport (3 107 ), Kraków (2 657), Warszawa Centralna (1 735), a także Warsaw Stare Miasto (1 604). A kanały wideo w serwisie YouTube mogące poszczycić się w 2011 roku największą liczbą pobrań to m in. eapolska (18 695 971 pobrań), NokiaPoland (4 238 127), VolvoAutoPolska (955 533), easportspl (879 495) i LGElectronics (544 626).
Najnowsze trendy i prawo w marketingu społecznościowym
W raporcie przeczytamy także o tym, jak i do czego serwisy społecznościowe wykorzystują dane swoich użytkowników. Jak podkreślają Krzyszof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań, i Piotr Janczewski, kierownik Działu Badań Ilościowych w spółce Nasza Klasa: – Dziś rodzi się nowa ekonomia, w której dane są podstawowym towarem. W dojrzałych gospodarkach już tak się stało. Serwisy społecznościowe są uczestnikiem tego rynku – stwierdzają. Portal nk.pl już w grudniu 2010 roku wprowadził jedną z największych w Europie hurtownię danych, która ma pozwolić na przeprowadzanie dowolnych analiz, m.in. treści wpisów, danych o profilach użytkowników czy pojedynczych kliknięć w reklamy.
Większość portali od dawna pracuje nad profilami behawioralnymi, które pozwalają na podstawie analizy zachowań użytkowników odgadywać ich zainteresowania i dzięki temu lepiej optymalizować kampanie reklamowe. Nowe trendy obecne na rynku reklamy internetowej – takie jak audience planning – są systemami wymiany danych dla lepszego targetowania przekazu. Co ciekawe, korzyść z badań behawioralnych mają nie tylko firmy reklamujące się w popularnych portalach społecznościowych, bo dzięki tego typu działaniom na rynek trafiają produkty bardziej przemyślane, a kampanie reklamowe trafiają do tych użytkowników, których najprawdopodobniej zainteresują.
Użytkownicy serwisów społecznościowych – wg autorów raportu – mogą też spać spokojnie, bez ich świadomej zgody dane osobowe nie mogą być przedmiotem analiz czy transakcji handlowych.
Raport można pobrać ze strony Internet Standard.
Pages: 1 2