reklama
Ludzie i strony
To być może największy atut dla G+ w walce z Facebookiem. Wpisując zwykłe hasła w rodzaju „sport”, „rock” czy „film” po prawej stronie wyszukiwania pojawią się dyskusje na dany temat prowadzone w Google+. Oczywiście bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki będzie można dołączyć do dyskusji, dołączyć do danej społeczności.
Google zapewnia jednocześnie, że nowa funkcja jest całkowicie bezpieczna dla użytkowników i ich prywatności. Wyniki wyszukiwania przy korzystaniu jako zalogowany użytkownik są zabezpieczone szyfrowaniem SSL. Jasne będzie również to, które wyniki są spersonalizowane, a które nie.
Na szczęście Google umożliwia wybór, toteż przy użyciu poniższego przełącznika (ma się znaleźć w prawym górnym rogu wyników wyszukiwania) będzie można wyłączyć funkcje na potrzeby jednorazowego wyszukiwania. Jeśli ktoś będzie chciał wyłączyć wyszukiwanie spersonalizowane na stałe, wystarczy udać się do ustawień wyszukiwarki.
Twitter czuje zagrożenie
Nowe funkcje mają być wdrażane w ciągu najbliższych dni. Już teraz wiadomo, że wielkie niezadowolenie wyraził Twitter. W oficjalnym oświadczeniu wydanym przez władze serwisu czytamy:
Przez lata internauci mogli polegać na Google w kwestii otrzymywania najtrafniejszych wyników wyszukiwania w każdym czasie, kiedy tylko chcieli znaleźć coś w sieci.
Użytkownicy sieci bardzo często chcą dowiedzieć się czegoś więcej na temat najważniejszych wydarzeń na świecie, najświeższych wiadomości. Twitter wyrósł jako jedno z najistotniejszych źródeł tego typu informacji, wraz rzeszą 100 milionów użytkowników, udostępniających każdego dnia ponad 250 milionów tweetów na prawie każdy temat. Jak mogliśmy się wielokrotnie przekonać, najnowsze wiadomości bardzo często w pierwszej kolejności ukazują się właśnie na Twitterze, w związku z czym najbardziej trafnymi wynikami wyszukiwania są często konta naszych użytkowników czy też pojedyncze tweety.
Jesteśmy zaniepokojeni tym, że zmiany Google doprowadzą do tego, że odnajdywanie tego typu informacji będzie teraz trudniejsze. Naszym zdaniem uderzy to w internautów, dziennikarzy, serwisy informacyjne i użytkowników Twittera.
Póki co swojego oświadczenia nie wygłosili przedstawiciele Facebooka.
http://www.youtube.com/watch?v=8Z9TTBxarbs
Pages: 1 2