reklama
Klient: Krajowy Rejestr Długów
Agencja: WeAreMedia
Punkt wyjścia
Serwis Ochrony Konsumenta (SOK) to platforma, dzięki której indywidualni konsumenci mają dostęp do informacji zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Długów (KRD). Serwis umożliwia kontrolowanie nie tylko własnej kondycji finansowej, ale i weryfikowanie wiarygodności oraz solidności swojego pracodawcy, konkretnego sklepu internetowego czy dowolnej innej firmy.
W połowie 2011 roku, Krajowy Rejestr Długów postanowił zaznajomić ze swoją usługą konsumentów aktywnych na Facebooku.
Misja
Agencja WeAreMedia stanęła przed zadaniem zapoznania użytkowników Facebooka z usługą SOK oraz stworzenia aktywnej społeczności wokół marki. Dodatkowym wyzwaniem okazało się przełamanie powszechnych schematów myślenia o Krajowym Rejestrze Długów, pokazując tym samym, że marka może być odbierana przez pryzmat pozytywnych skojarzeń, otwartej, swobodnej i przede wszystkim merytorycznej komunikacji.
ZeZwierzanie Z Czubówną
Agencja rozpoczęła realizację briefu od stworzenia na Facebooku Brand Hero SOK, który byłby spontanicznym i bezpośrednim, a przy tym rzetelnym konsumenckim doradcą i mentorem. W ten sposób platformą komunikacji z fanami stał się like page KonsuMentor, gdzie do dzisiaj fani mogą nie tylko zdobyć praktyczne informacje, porady i rzeczowe odpowiedzi na swoje pytania, ale i zapoznać się z różnymi ciekawostkami z konsumenckiego świata.
Kolejnym krokiem było przygotowanie angażującej aplikacji, która spełniałaby dwie istotne funkcje: edukacyjno-informacyjną i rozrywkową. Bazowym założeniem przy tworzeniu koncepcji było wciągnięcie użytkowników Facebooka do interakcji z KonsuMentorem, ale bez aktywowania fanów za pomocą nagród w dość już popularnym w portalu modelu konkursowym.
Chcąc więc zapewnić internautom niematerialną, ale wartościową korzyść oraz urzeczywistnić misję edukacyjną poprzez zabawę, stworzono aplikację Czubówna zeZwierza.
Bohaterką aplikacji została dobrze wszystkim znana z przyrodniczych filmów lektorka – Krystyna Czubówna, która – wcielając się w rolę skrupulatnego i kąśliwego diagnosty – poprowadziła internautę przez krótki test zakupowych nawyków i zwyczajów. Co ciekawe, test, który był fundamentem aplikacji, został stworzony w oparciu o praktyczną wiedzę z zakresu psychologii zachowań konsumenckich.
Zadaniem każdego internauty było więc odpowiedzenie na zebraną pulę pytań, by na koniec zabawy zdobyć własną konsumencką diagnozę. I właśnie ten finalny feedback, serwowany w formie filmu wideo, stanowił serce przygotowanej aktywności.
Informacje zwrotne były utrzymane w przyrodniczej konwencji – nie zabrakło obrazowych odniesień do zwierzęcego świata, a Krystyna Czubówna, jako ekspert w zadanym temacie, nie szczędziła swoim badanym merytorycznych, acz kąśliwych uwag. Istotnym elementem każdej diagnozy były zaczepne opisy konsumentów, opowiedziane przez naszą bohaterkę z przymrużeniem oka. A co takiego użytkownicy aplikacji mogli usłyszeć? Oto tylko jedna z charakterystyk, opracowana dla tych najbardziej modnych decydentów:
W okresie godowym pawie rozpościerają swoje pióra, aby zrobić wrażenie na samicy. Taka u nich moda. Ale bez żartów – pawiem nie jesteś, choć po nie jednej imprezie można było tak myśleć. Jesteś geekiem – lubisz modne gadżety, nowe trendy i nie umiesz oszczędzać. Dla szpanu często przepłacasz lub kupujesz na raty. Mamie by się to nie spodobało… Kontroluj skarbonkę i szukaj tańszych gadżetów, bo jak motyl ugrzęźniesz w pajęczynie, ale kredytowej! Nawet Ojciec Mateusz Ci nie pomoże. I jeżeli zapominasz o rachunkach, sprawdź w Serwisie Ochrony Konsumenta, czy nie ma Cię na liście dłużników KRD. Jak się nie ogarniesz z wydatkami, to marny będzie kres Twojego lansu.
Pages: 1 2