X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czubówna zeZwierza, czyli Serwis Ochrony Konsumenta w społeczności internetowej

Czubówna zeZwierza, czyli Serwis Ochrony Konsumenta w społeczności internetowejCzubówna zeZwierza, fot. WeAreMedia

reklama


Klient: Krajowy Rejestr Długów
Agencja: WeAreMedia

Punkt wyjścia

Serwis Ochrony Konsumenta (SOK) to platforma, dzięki której indywidualni konsumenci mają dostęp do informacji zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Długów (KRD). Serwis umożliwia kontrolowanie nie tylko własnej kondycji finansowej, ale i weryfikowanie wiarygodności oraz solidności swojego pracodawcy, konkretnego sklepu internetowego czy dowolnej innej firmy.

W połowie 2011 roku, Krajowy Rejestr Długów postanowił zaznajomić ze swoją usługą konsumentów aktywnych na Facebooku.

Misja

Agencja WeAreMedia stanęła przed zadaniem zapoznania użytkowników Facebooka z usługą SOK oraz stworzenia aktywnej społeczności wokół marki. Dodatkowym wyzwaniem okazało się przełamanie powszechnych schematów myślenia o Krajowym Rejestrze Długów, pokazując tym samym, że marka może być odbierana przez pryzmat pozytywnych skojarzeń, otwartej, swobodnej i przede wszystkim merytorycznej komunikacji.

ZeZwierzanie Z Czubówną

Agencja rozpoczęła realizację briefu od stworzenia na Facebooku Brand Hero SOK, który byłby spontanicznym i bezpośrednim, a przy tym rzetelnym konsumenckim doradcą i mentorem. W ten sposób platformą komunikacji z fanami stał się like page KonsuMentor, gdzie do dzisiaj fani mogą nie tylko zdobyć praktyczne informacje, porady i rzeczowe odpowiedzi na swoje pytania, ale i zapoznać się z różnymi ciekawostkami z konsumenckiego świata.

Kolejnym krokiem było przygotowanie angażującej aplikacji, która spełniałaby dwie istotne funkcje: edukacyjno-informacyjną i rozrywkową. Bazowym założeniem przy tworzeniu koncepcji było wciągnięcie użytkowników Facebooka do interakcji z KonsuMentorem, ale bez aktywowania fanów za pomocą nagród w dość już popularnym w portalu modelu konkursowym.

Chcąc więc zapewnić internautom niematerialną, ale wartościową korzyść oraz urzeczywistnić misję edukacyjną poprzez zabawę, stworzono aplikację Czubówna zeZwierza.

Bohaterką aplikacji została dobrze wszystkim znana z przyrodniczych filmów lektorka – Krystyna Czubówna, która – wcielając się w rolę skrupulatnego i kąśliwego diagnosty – poprowadziła internautę przez krótki test zakupowych nawyków i zwyczajów. Co ciekawe, test, który był fundamentem aplikacji, został stworzony w oparciu o praktyczną wiedzę z zakresu psychologii zachowań konsumenckich.

Czubówna zeZwierza, fot. WeAreMedia

Zadaniem każdego internauty było więc odpowiedzenie na zebraną pulę pytań, by na koniec zabawy zdobyć własną konsumencką diagnozę. I właśnie ten finalny feedback, serwowany w formie filmu wideo, stanowił serce przygotowanej aktywności.

Informacje zwrotne były utrzymane w przyrodniczej konwencji – nie zabrakło obrazowych odniesień do zwierzęcego świata, a Krystyna Czubówna, jako ekspert w zadanym temacie, nie szczędziła swoim badanym merytorycznych, acz kąśliwych uwag. Istotnym elementem każdej diagnozy były zaczepne opisy konsumentów, opowiedziane przez naszą bohaterkę z przymrużeniem oka. A co takiego użytkownicy aplikacji mogli usłyszeć? Oto tylko jedna z charakterystyk, opracowana dla tych najbardziej modnych decydentów:

W okresie godowym pawie rozpościerają swoje pióra, aby zrobić wrażenie na samicy. Taka u nich moda. Ale bez żartów – pawiem nie jesteś, choć po nie jednej imprezie można było tak myśleć. Jesteś geekiem – lubisz modne gadżety, nowe trendy i nie umiesz oszczędzać. Dla szpanu często przepłacasz lub kupujesz na raty. Mamie by się to nie spodobało… Kontroluj skarbonkę i szukaj tańszych gadżetów, bo jak motyl ugrzęźniesz w pajęczynie, ale kredytowej! Nawet Ojciec Mateusz Ci nie pomoże. I jeżeli zapominasz o rachunkach, sprawdź w Serwisie Ochrony Konsumenta, czy nie ma Cię na liście dłużników KRD. Jak się nie ogarniesz z wydatkami, to marny będzie kres Twojego lansu.

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail