reklama
W przeciwieństwie do Facebooka, na którym prym wiodą marki, Twitter gromadzi społeczności fanów głównie wokół profili celebrytów, takich jak Lady Gaga, Justin Bieber czy Katy Perry (pierwsza trójka ponad 10 milionowych mikroblogów gwiazd). Jedyny profil firmowy, który radzi sobie równie dobrze w obu serwisach społecznościowych (3 miejsce na Facebooku i ponad 55 milionów fanów), należy również do społecznościowego serwisu – YouTube, który otwiera zestawienie 10 najpopularniejszych marek na Twitterze, przygotowane przez mediabistro.com. You Tube, może się obecnie pochwalić liczbą obserwujących przekraczającą 10 000 000.
Ponad 8 milionów subskrybentów mają oficjalne profile Twittera – ogólny i hiszpański (razem jest to przeszło 17 milionów). Na czwartym miejscu znalazł się CNN Breaking News (6 923 605 obserwujących), a tuż za nim TwitPic (6 615 838). Ponad 5 milionów obserwujących ma mikroblog firmy UberSocial, a ponad 4 miliony The New York Times, NBA, Google i E! Online, który zamyka zestawienie. Pełne zestawienie prezentuje się następująco:
- YouTube (@YouTube, 10,259,054 followers)
- Twitter (@twitter, 8,856,790)
- Twitter en español (@twitter_es, 8,480,198)
- CNN Breaking News (@cnnbrk, 6,923,605)
- TwitPic (@TwitPic, 6,615,838)
- UberSocial (@UberSoc, 5,826,875)
- The New York Times (@nytimes, 4,700,907)
- NBA (@NBA, 4,525,421)
- Google (@google, 4,465,778)
- E! Online (@eonline, 4,267,255)