X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

AUDI najpopularniejszą, a BMW najbardziej wciągającą marką samochodową na Facebooku w Europie Środkowo-Wschodniej

AUDI najpopularniejszą, a BMW najbardziej wciągającą marką samochodową na Facebooku w Europie Środkowo-Wschodniejfot. David Villarreal Fernánde/CC/Flickr.com

W raporcie przeanalizowano liczbę i aktywność fanów na fan page’ach takich marek jak Audi, BMW, Citroen, Ford, Kia Motors, Mercedes, Opel, Peugeot, Skoda i Volkswagen obecnych w ośmiu krajach Europy Środkowo – Wschodniej: w Niemczech, Polsce, Czechach, Rumunii, na Słowacji, Węgrzech, Ukrainie oraz w Rosji.

Jak wynika z raportu Sotrender, największą liczbą fanów na stronach marek samochodowych mogą się pochwalić Niemcy, gdzie praktycznie każdy badany fan page ma ponad 100 tys. użytkowników. Najsłabiej w tym zestawieniu wypada Ukraina – liczba fanów najpopularniejszej w tym kraju analizowanej strony marki samochodowej Citroen to zaledwie 10 000.

Audi i BMW są zdecydowanie najpopularniejszymi markami biorąc pod uwagę łączną liczbę fanów. Mają dwukrotnie większą liczbę użytkowników na swoich facebookowych stronach niż Mercedes, który uplasował się na trzecim miejscu rankingu. Marka Audi wyprzedza BMW pod kątem ilości fanów, natomiast na fan page’u marki BMW fani są zdecydowanie bardziej aktywni. Jednak to nie one angażują procentowo największą liczbę swoich użytkowników. Jak wynika z raportu, marki Volkswagen, KIA i Ford angażują swoich fanów zdecydowanie skuteczniej.

Co ważne, we wszystkich badanych krajach na fan page’ach marek samochodowych najczęściej udzielają się mężczyźni. W raporcie nie brano pod uwagę wszystkich marek samochodów i nie analizowano ich we wszystkich krajach Europy Środkowo – Wschodniej. Jednym z wyznaczników wyboru badanych marek samochodów, było posiadanie przez nich fan page’a we wszystkich badanych krajach.

fot. Sotrender

Szczegółowy raport oraz infografika podsumowująca jego rezultaty są dostępne na stronie Sotrender.

Warto przypomnieć, że niedawno premierę miał też raport „Cars & Social Media” autorstwa międzynarodowej sieci eBuzzing, który przeanalizował najpopularniejsze marki samochodowe w Europie. Czytaj więcej: „Najbardziej społecznościowe auta to Renault i Ferrari”.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail