X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Fan page trends – luty 2012: Poznański Stary Browar najpopularniejszym centrum handlowym

Fan page trends – luty 2012: Poznański Stary Browar najpopularniejszym centrum handlowym

reklama


Najpopularniejszą branżą na Facebooku niezmiennie pozostaje muzyka. Fanpejdże zaliczone do tej kategorii zgromadziły łącznie ponad 7,5 mln fanów. Na drugie miejsce wskoczyła z czwartego miejsca kategoria E-Commerce, z ponad 3,8 mln fanów.

Jeszcze mniej zmian nastąpiło w czołówce listy najpopularniejszych fan page w Polsce. Na szczycie w dalszym ciągu Demotywatory (1,2 mln fanów) przed Kwejkiem (już ponad 800 tys. „lajkowiczów”), Kubą Wojewódzkim oraz Allegro. W lutym jednakże zaobserwowano odwrotną tendencję niż w styczniu, bowiem to Demotywatory pozyskały tym razem więcej nowych fanów niż Kwejk.

Jeśli chodzi o największy odsetek liczby zaangażowanych fanów, podobnie jak w styczniu bardzo wysokim współczynnikiem (51%) może pochwalić się fan page „Dupeczki, dupy”. Jednakże pierwsze miejsce w czołówce przypadło profilowi strony www.StyloweButki.pl . Jeśli weźmiemy pod uwagę samą ilość zaangażowanych fanów, na szczycie znajduje się, podobnie jak w styczniu, Kwejk.

Zaangażowanie na największych polskich fan page'ach / fot.: FanPageTrender.com

W lutym w dalszym ciągu sporo mówiło się o ACTA. Do czołówki listy fanpejdży o najwyższej liczbie osób „które o tym mówią” wciąż zaliczają się 2 strony, będące formami protestu przeciwko kontrowersyjnej umowie. Również w tym przypadku na szczycie listy znalazł się Kwejk.

Fanpejdże o najwyższej liczbie osób, "które o tym mówią" / fot.: FanPageTrender.com

Twórcy raportu tym razem pokusili się o dodanie 3-ech nowych kategorii: Centra handlowe, Motoryzacja oraz Organizacje pozarządowe. Przyjrzyjmy się im bliżej.

W pierwszej z nich najwięcej fanów ma obecnie poznański Stary Browar (30 tys.) , wyprzedzając Galaxy Centrum w Szczecinie (26,6 tys.) oraz warszawskie Złote Tarasy (25,3 tys.). Zaangażowanie na fanpejdżach centrów handlowych nie jest zbyt wielkie i na żadnym nie osiąga poziomu 10% ogólnej liczby fanów. W lutym najwięcej facebookowiczów mówiło o tyskim City Point.

Najpopularniejsze centra handlowe na Facebooku / fot.: FanPageTrender.com

Kategorię „Motoryzacja” zdominował póki co fan page „Motoryzacja i sport”. Zgromadził jak dotąd ponad 167 tys. fanów, co jest wynikiem lepszym niż łączna liczba fanów… czterech kolejnych stron na liście! Największym odsetkiem zaangażowanych fanów może się jednak pochwalić klasyczny.com (70%).

Motoryzacyjne fanpejdże na Facebooku / fot.: FanPageTrender.com

Wśród organizacji pozarządowych najpopularniejszy jest fan page akcji „Podaruj Dzieciom Słońce” (niemal 60 tys. fanów), prowadzonej przez Fundację Polsat. Najbardziej angażująca była jednak strona Fundacji Azylu pod Psim Aniołem (23%). Z kolei najwięcej mówiono o polskim UNICEFie.

Organizacje pozarządowe na Facebooku / fot.: FanPageTrender.com

Najbardziej angażującymi fanpejdżami w ogóle okazały się być w lutym: „Pokolenie Ikea” (182%), BRAVO Polska (140%), Radio Warszawa (124%),„Kibice – nasze kibicowskie życie” (83%) i „Milion kobiet” (78%).

Warto również odnotować zmianę na pozycji lidera wśród muzycznych fan page’y, Pezet „zluzował” bowiem Grubsona. W kategorii „Napoje” coraz bliżej lidera (Żywiec Zdrój) jest Tymbark, który w lutym zyskał aż 50 tysięcy nowych „lajkowiczów”.

Pełen lutowy raport do ściągnięcia ze strony FanPageTrender.com . Wszystkich zainteresowanych porównaniem lutowych trendów ze styczniowymi odsyłamy tutaj.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail