reklama
Najpopularniejszą branżą na Facebooku niezmiennie pozostaje muzyka. Fanpejdże zaliczone do tej kategorii zgromadziły łącznie ponad 7,5 mln fanów. Na drugie miejsce wskoczyła z czwartego miejsca kategoria E-Commerce, z ponad 3,8 mln fanów.
Jeszcze mniej zmian nastąpiło w czołówce listy najpopularniejszych fan page w Polsce. Na szczycie w dalszym ciągu Demotywatory (1,2 mln fanów) przed Kwejkiem (już ponad 800 tys. „lajkowiczów”), Kubą Wojewódzkim oraz Allegro. W lutym jednakże zaobserwowano odwrotną tendencję niż w styczniu, bowiem to Demotywatory pozyskały tym razem więcej nowych fanów niż Kwejk.
Jeśli chodzi o największy odsetek liczby zaangażowanych fanów, podobnie jak w styczniu bardzo wysokim współczynnikiem (51%) może pochwalić się fan page „Dupeczki, dupy”. Jednakże pierwsze miejsce w czołówce przypadło profilowi strony www.StyloweButki.pl . Jeśli weźmiemy pod uwagę samą ilość zaangażowanych fanów, na szczycie znajduje się, podobnie jak w styczniu, Kwejk.
W lutym w dalszym ciągu sporo mówiło się o ACTA. Do czołówki listy fanpejdży o najwyższej liczbie osób „które o tym mówią” wciąż zaliczają się 2 strony, będące formami protestu przeciwko kontrowersyjnej umowie. Również w tym przypadku na szczycie listy znalazł się Kwejk.
Twórcy raportu tym razem pokusili się o dodanie 3-ech nowych kategorii: Centra handlowe, Motoryzacja oraz Organizacje pozarządowe. Przyjrzyjmy się im bliżej.
W pierwszej z nich najwięcej fanów ma obecnie poznański Stary Browar (30 tys.) , wyprzedzając Galaxy Centrum w Szczecinie (26,6 tys.) oraz warszawskie Złote Tarasy (25,3 tys.). Zaangażowanie na fanpejdżach centrów handlowych nie jest zbyt wielkie i na żadnym nie osiąga poziomu 10% ogólnej liczby fanów. W lutym najwięcej facebookowiczów mówiło o tyskim City Point.
Kategorię „Motoryzacja” zdominował póki co fan page „Motoryzacja i sport”. Zgromadził jak dotąd ponad 167 tys. fanów, co jest wynikiem lepszym niż łączna liczba fanów… czterech kolejnych stron na liście! Największym odsetkiem zaangażowanych fanów może się jednak pochwalić klasyczny.com (70%).
Wśród organizacji pozarządowych najpopularniejszy jest fan page akcji „Podaruj Dzieciom Słońce” (niemal 60 tys. fanów), prowadzonej przez Fundację Polsat. Najbardziej angażująca była jednak strona Fundacji Azylu pod Psim Aniołem (23%). Z kolei najwięcej mówiono o polskim UNICEFie.
Najbardziej angażującymi fanpejdżami w ogóle okazały się być w lutym: „Pokolenie Ikea” (182%), BRAVO Polska (140%), Radio Warszawa (124%),„Kibice – nasze kibicowskie życie” (83%) i „Milion kobiet” (78%).
Warto również odnotować zmianę na pozycji lidera wśród muzycznych fan page’y, Pezet „zluzował” bowiem Grubsona. W kategorii „Napoje” coraz bliżej lidera (Żywiec Zdrój) jest Tymbark, który w lutym zyskał aż 50 tysięcy nowych „lajkowiczów”.
Pełen lutowy raport do ściągnięcia ze strony FanPageTrender.com . Wszystkich zainteresowanych porównaniem lutowych trendów ze styczniowymi odsyłamy tutaj.
- Agi