reklama
Na podstawie analizy treści z 3 milionów stron, do najpopularniejszych marek w europejskich mediach społecznościowych należą Renault (9 proc. share of voice) i Ferrari ( 9 proc.). Tuż za nimi uplasował się Fiat (8 proc.) oraz Mercedes – Benz (7 proc.).
– Ponad 50% ludzi przyznaje, że szuka w sieci informacji przed zakupem auta – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong, reprezentującej eBuzzing w Polsce. – Z tego punktu widzenia share of voice w social mediach jest bardzo istotnym wskaźnikiem.
Opracowanie przedstawia też pozycję marek motoryzacyjnych w serwisie Facebook. Wśród najbardziej popularnych pod względem liczby fanów jest BMW (6,5 miliona), Ferrari (5 milionów) oraz Mercedes-Benz (ponad 4 miliony). Pod względem stopnia zaangażowania fanów najlepiej wypadają mniej marki takie jak Caterham, Maybach i Hummer. Analiza wskazuje też, że do materiałów, na które internauci reagują najmocniej należą zdjęcia pojazdów.
Badania przeprowadzono w okresie ostatnich 8 miesięcy roku 2011. Wyniki oparto na analizie 50 milionów tekstów zaczerpniętych z ponad 3 mln źródeł (blogi i serwisy informacyjne) w 5 językach (angielskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i francuskim). W analizie uwzględniono również estymację wpływu źródeł na opinie bazującą na wskaźnikach popularności, PageRank, pozycji w prowadzonych przez eBuzzing rankingach blogów tematycznych.