X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najchętniej w internecie płacimy za gry. E-prasa i e-książki na szarym końcu

Najchętniej w internecie płacimy za gry. E-prasa i e-książki na szarym końcu

reklama


1/4 respondentów zadeklarowała, że płaci za gry. Tyle samo osób wydaje pieniądze na dodatkowe opcje związane z grami jak np. bonusowe życie czy dostępna tylko za opłatą nowa funkcja.

Najrzadziej respondenci deklarowali zakup elektronicznych wersji prasy oraz książek (zarówno e-booków jak i audiobooków).

Za jakie treści zdarzyło Ci się kiedykolwiek zapłacić w internecie? Źródło danych: sondaż PBI II 2012, wszyscy badani (n=563)

Najmłodsi respondenci (15 – 24 lata) najczęściej deklarowali zakup doładowań do gier oraz gadżetów na telefon. W gry online inwestują także starsi użytkownicy internetu – osoby w wieku 35 + najczęściej spośród wszystkich respondentów deklarowały płacenie za gry online oraz doładowania związane z grami.

Za jakie treści zdarzyło Ci się kiedykolwiek zapłacić w internecie? Źródło danych: sondaż PBI II 2012, wszyscy badani (n=563)

Według badania Megapanel gry online to kategoria, która ma największy zasięg wśród najmłodszych użytkowników internetu – aż 90 proc. dzieci w wieku 7-14 lat w grudniu 2011 zajrzało na przynajmniej jedną witrynę dotyczącą takich gier. Wśród użytkowników powyżej 14 roku życia zasięg gier online jest mniejszy, ale jak wynika z przeprowadzonego przez nas sondażu – starsi chętniej za gry online płacą.

Gry online - zasięg wśród internautów. Źródło danych: PBI, Megapanel PBI/Gemius, internauci w wieku 7+, XII 2011

Okazuje się, że o ile Internauci i Internautki tak samo chętnie płacą za dostęp do gier online, o tyle specjalne opcje do gier chętniej dokupują mężczyźni. Kobiety wolą przeznaczyć swoje fundusze na gadżety do telefonu oraz dostęp do odcinków serialu, czy też innych programów telewizyjnych.

Za jakie treści zdarzyło Ci się kiedykolwiek zapłacić w internecie? Źródło danych: sondaż PBI II 2012, wszyscy badani (n=563)

Stopka metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym ARIADNA prowadzonym przez GG Network S.A. w ramach projektu GG Opinion Detector (GGOD). Próba N=563 osób. Struktura próby tożsama ze strukturą polskich internautów ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz korzystanie z wiodących serwisów internetowych wg danych PBI/ Megapanel.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail