reklama
1/4 respondentów zadeklarowała, że płaci za gry. Tyle samo osób wydaje pieniądze na dodatkowe opcje związane z grami jak np. bonusowe życie czy dostępna tylko za opłatą nowa funkcja.
Najrzadziej respondenci deklarowali zakup elektronicznych wersji prasy oraz książek (zarówno e-booków jak i audiobooków).
Najmłodsi respondenci (15 – 24 lata) najczęściej deklarowali zakup doładowań do gier oraz gadżetów na telefon. W gry online inwestują także starsi użytkownicy internetu – osoby w wieku 35 + najczęściej spośród wszystkich respondentów deklarowały płacenie za gry online oraz doładowania związane z grami.
Według badania Megapanel gry online to kategoria, która ma największy zasięg wśród najmłodszych użytkowników internetu – aż 90 proc. dzieci w wieku 7-14 lat w grudniu 2011 zajrzało na przynajmniej jedną witrynę dotyczącą takich gier. Wśród użytkowników powyżej 14 roku życia zasięg gier online jest mniejszy, ale jak wynika z przeprowadzonego przez nas sondażu – starsi chętniej za gry online płacą.
Okazuje się, że o ile Internauci i Internautki tak samo chętnie płacą za dostęp do gier online, o tyle specjalne opcje do gier chętniej dokupują mężczyźni. Kobiety wolą przeznaczyć swoje fundusze na gadżety do telefonu oraz dostęp do odcinków serialu, czy też innych programów telewizyjnych.
Stopka metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym ARIADNA prowadzonym przez GG Network S.A. w ramach projektu GG Opinion Detector (GGOD). Próba N=563 osób. Struktura próby tożsama ze strukturą polskich internautów ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz korzystanie z wiodących serwisów internetowych wg danych PBI/ Megapanel.