reklama
Na Facebooku w chwili obecnej swoje fanpejdże ma ok. 37 milionów marek. Kiedy serwis ogłaszał wprowadzenie długo oczekiwanej Osi czasu również dla stron (na profilach prywatnych zaczęto ją wprowadzać już w grudniu), wielu zastanawiało się czy to dobry ruch. Dało się słyszeć wiele głosów niezadowolenia.
Facebook odpiera zarzuty, przekonując, że na Timeline zdecydowało się już ponad 8 milionów marek. Podaje również przykłady dobrego wykorzystania potencjału nowych fanpejdży. Przesiadkę na Oś czasu chwalą sobie m.in. gigant motoryzacyjny Ford czy Ben & Jerry’s, amerykański producent lodów.
Nie znaczy to jednak, że wszystko w tej chwili funkcjonuje tak, jakby sobie życzyły władze Facebook Inc. Przede wszystkim zależy im na tym, bo coraz więcej marek przestało postrzegać serwis jako darmową platformę promocyjną. Szczególnie chodzi tutaj o największe przedsiębiorstwa. Jako przykład podaje się niezwykle popularnego w USA Dr Peppera.
Znana miłośnikom napojów gazowanych marka zdobyła sobie na Facebooku ogromną rzeszę fanów (przeszło 11 mln) i to pomimo tego, że w zasadzie nie korzysta z narzędzi reklamowych jakie ma w ofercie serwis. Niedawno producent napoju zdecydował się skorzystać z jednego z nowych facebookowych rozwiązań marketingowych. Post opublikowany na fan page wyświetlał się w wielu miejscach w serwisie, dzięki dotarł do 83% fanów Peppera na Facebooku. Nie trzeba chyba przypominać, że problem z widocznością wpisów marek w kanale aktualności użytkowników od jakiegoś czasu jest szeroko omawiany. Co ciekawe, Dr Pepper jak dotąd nie zmienił wyglądu fan page na Timeline.
W zeszłym roku Facebook zarobił ok. 3,7 mld dolarów, z czego 85% przypada na przychody z reklam. W obliczu zbliżającej się pierwszej oferty publicznej spółka z całą pewnością będzie szukała zarówno nowych źródeł dochodu, jak i udoskonalenia tych, które już się sprawdzają. Niewątpliwie nakłonienie marek do korzystania z płatnych funkcji jest jednym z fundamentalnych celów na najbliższe miesiące.
Czytaj więcej o Timeline dla fan page’y:
- Facebook wprowadza Timeline dla fan page i otwiera furtkę do zmiany nazwy
- Timeline dla fan page – eksperci oceniają jego potencjał
- Czy użyteczność nowych fan page jest większa?