reklama
Przypomnijmy, że wprowadzenie Timeline dla fan page’y Facebook ogłosił z końcem lutego. Od samego początku zażarcie dyskutowano na temat słuszności porzucenia dotychczasowego formatu stron. Stąd też, podobnie jak w przypadku uruchamiania Osi czasu dla profili prywatnych, decyzja Facebooka o stopniowym wdrażaniu nowego rozwiązania. Do tej pory zmiana wyglądu była więc dobrowolna, by każdy marketer miał odpowiedni czas na zapoznanie się z możliwościami jakie oferuje nowy format, jak i jego specyfiką.
Za kilka dni nie będzie już jednak możliwości wyboru i na wszystkich fanpejdżach, które dotychczas funkcjonowały w starych formatach dojdzie do automatycznej zmiany na Timeline. Czy jednak marketerzy pozostający niechętni wobec nowego formatu mają się czego obawiać?
Badanie przeprowadzone przez firmę Simply Measured pokazuje, że nie! Jego autorzy przyjrzeli się 15 fan page’om marek z różnych branż i okazuje się, że Oś czasu jest sprzymierzeńcem marketerów. Wyraźnie wzrósł średni poziom interakcji fanów z contentem marek (46%), a jeszcze bardziej poziom interakcji z udostępnianymi zdjęciami i filmami wideo. Nieznacznie wzrósł też odsetek liczby zaangażowanych fanów.
Skoro już wspomnieliśmy o tym, że szczególnie zyskały na atrakcyjności wizualne rodzaje contentu (zdjęcia, video), to warto też zaznaczyć, że mniejsze zaangażowanie generują zwykłe aktualizacje statusu.
Wydaje się więc, że content marketing marek powinien opierać się na Facebooku o najbardziej atrakcyjne dla użytkownika formy, czyli zdjęcia czy filmy wideo. Najwidoczniej w swoich strategiach powinny odchodzić od “zwykłej” aktualizacji statusu.
Z poddanych badaniu 15-stu fan page’y, tylko 3 odnotowały spadek zaangażowania. Najgorzej wypadł Old Spice, którego content po zmianie wyglądu generuje aż o 67% mniejsze zaangażowanie fanów. Z kolei najlepiej potencjał Timeline wykorzystały Livestrong, Toyota i Humane Society.
- greg
- Artur Kawik
- Artur Roguski