reklama
Z badania przeprowadzonego przez firmę Wildfire Interactive, dostarczającą narzędzia promocyjne dla marek na Facebooku, wynika że kampanie te kampanie, które cieszą się największą ilością użytkowników, niekoniecznie zdobywają sobie największy rozgłos.
W tej pierwszej grupie najlepiej, jako narzędzia promocyjne, wypadają kupony. Nic w tym dziwnego, skoro mechanizm ich funkcjonowania polega z reguły na tym, że zainteresowany użytkownik otrzymuję zniżkę na określony produkt lub usługę. Sporą popularnością cieszą się też darmowe gadżety i loterie. Na przeciwległym biegunie znajdują się konkursy wideo i fotograficzne. Jak widać facebookowicze nie lubią kreatywnych zadań.
Inaczej wygląda czołówka w przypadku klasyfikacji rodzajów kampanii pod względem tzw. earned media, czyli rozgłosu jaki zdobyła kampania (buzz, komentarze, dyskusje). Tutaj najlepiej wypadają kampanie, w których adresaci proszeni są o wskazanie swoich ulubionych usług, produktów lub też preferencji dotyczących danej kwestii.
Podobnie jest w przypadku współczynnika udostępnień. Poza kampaniami typu pick your favourites facebookowicze chętnie udostępniają również informacje o quizach
Patrząc na powyższe dane, wydaje się, że użytkownicy Facebooka znacznie chętniej mówią o kampaniach, w których mogą wyrazić swoje opinie, aniżeli chociażby o kuponach. Nie ma w tym nic zaskakującego, skoro z reguły liczba kuponów jest limitowana, a zbyt duży rozgłos dotyczący takich ofert może powodować ich szybkie wyczerpanie.