![Facebookowicze chętnie sięgają po kupony Facebookowicze chętnie sięgają po kupony](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F05%2Fweso%C5%82e-miasteczko-kupon-Lomo-Cam-cc-flickr.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Z badania przeprowadzonego przez firmę Wildfire Interactive, dostarczającą narzędzia promocyjne dla marek na Facebooku, wynika że kampanie te kampanie, które cieszą się największą ilością użytkowników, niekoniecznie zdobywają sobie największy rozgłos.
W tej pierwszej grupie najlepiej, jako narzędzia promocyjne, wypadają kupony. Nic w tym dziwnego, skoro mechanizm ich funkcjonowania polega z reguły na tym, że zainteresowany użytkownik otrzymuję zniżkę na określony produkt lub usługę. Sporą popularnością cieszą się też darmowe gadżety i loterie. Na przeciwległym biegunie znajdują się konkursy wideo i fotograficzne. Jak widać facebookowicze nie lubią kreatywnych zadań.
Inaczej wygląda czołówka w przypadku klasyfikacji rodzajów kampanii pod względem tzw. earned media, czyli rozgłosu jaki zdobyła kampania (buzz, komentarze, dyskusje). Tutaj najlepiej wypadają kampanie, w których adresaci proszeni są o wskazanie swoich ulubionych usług, produktów lub też preferencji dotyczących danej kwestii.
Podobnie jest w przypadku współczynnika udostępnień. Poza kampaniami typu pick your favourites facebookowicze chętnie udostępniają również informacje o quizach
Patrząc na powyższe dane, wydaje się, że użytkownicy Facebooka znacznie chętniej mówią o kampaniach, w których mogą wyrazić swoje opinie, aniżeli chociażby o kuponach. Nie ma w tym nic zaskakującego, skoro z reguły liczba kuponów jest limitowana, a zbyt duży rozgłos dotyczący takich ofert może powodować ich szybkie wyczerpanie.