X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebookowicze chętnie sięgają po kupony

Facebookowicze chętnie sięgają po kupony

reklama


Z badania przeprowadzonego przez firmę Wildfire Interactive, dostarczającą narzędzia promocyjne dla marek na Facebooku, wynika że kampanie te kampanie, które cieszą się największą ilością użytkowników, niekoniecznie zdobywają sobie największy rozgłos.

W tej pierwszej grupie najlepiej, jako narzędzia promocyjne, wypadają kupony. Nic w tym dziwnego, skoro mechanizm ich funkcjonowania polega z reguły na tym, że zainteresowany użytkownik otrzymuję zniżkę na określony produkt lub usługę. Sporą popularnością cieszą się też darmowe gadżety i loterie. Na przeciwległym biegunie znajdują się konkursy wideo i fotograficzne. Jak widać facebookowicze nie lubią kreatywnych zadań.

fot. Wildfire Interactive

Inaczej wygląda czołówka w przypadku klasyfikacji rodzajów kampanii pod względem tzw. earned media, czyli rozgłosu jaki zdobyła kampania (buzz, komentarze, dyskusje). Tutaj najlepiej wypadają kampanie, w których adresaci proszeni są o wskazanie swoich ulubionych usług, produktów lub też preferencji dotyczących danej kwestii.

fot. Wildfire Interactive

Podobnie jest w przypadku współczynnika udostępnień. Poza kampaniami typu pick your favourites facebookowicze chętnie udostępniają również informacje o quizach

fot. Wildfire Interactive

Patrząc na powyższe dane, wydaje się, że użytkownicy Facebooka znacznie chętniej mówią o kampaniach, w których mogą wyrazić swoje opinie, aniżeli chociażby o kuponach. Nie ma w tym nic zaskakującego, skoro z reguły liczba kuponów jest limitowana, a zbyt duży rozgłos dotyczący takich ofert może powodować ich szybkie wyczerpanie.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail