X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dziś rusza Euro 2012! Zobacz jak wygląda turniej z perspektywy wyszukiwarki Google

Dziś rusza Euro 2012! Zobacz jak wygląda turniej z perspektywy wyszukiwarki Google

reklama

Analizie poddano wysyłane przez internautów słowa kluczowe związane z Euro 2012 pod kątem ich rodzaju, liczby zapytań, a także demograficznym. Porównano również liczbę różnych rodzajów dokumentów związanych z Euro 2012 zaindeksowanych w wyszukiwarce Google w zależności od rodzaju treści. Twórcy badania pokusili się również o prognozę zwycięzcy turnieju na podstawie liczby wyników otrzymywanych po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę.

Najwięcej zapytań dotyczących Mistrzostw wpisywanych jest w Niemczech. Średnia dla naszego zachodniego sąsiada to ok. 700 tysięcy zapytań miesięcznie. Na drugim miejscu znalazła się Polska (450 tys.), a na trzecim Wielka Brytania (300 tys.). Kolejne miejsca okupują Francja, drugi gospodarz – Ukraina, a także kraje finalistów ostatnich Mistrzostw Świata – Holandia i Hiszpania.

Sumując, w całej Europie na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wysyłano średnio 3 miliony zapytań do wyszukiwarki Google. Przykład poprzednich Mistrzostw Europy w Austrii i Szwajcarii pokazuje, że liczba zapytań w maju, czyli w ostatnim miesiącu przed rozpoczęciem turnieju, wzrasta aż 5-krotnie, w trakcie jego trwania może być niemal 10-krotnie większa niż średnia z minionych 12 miesięcy. Innymi słowy, może to być nawet 27 mln zapytań!

Do o najpopularniejszych fraz wpisywanych w wyszukiwarce, poza oczywistymi w rodzaju „euro” czy „Polska”, zaliczają się takie słowa jak „stadion” czy „bilety”. Wśród polskich miast najpopularniejszy okazuje się być Wrocław.

Prognozę dotycząca zwycięzcy Euro 2012 oparto na liczbie zaindeksowanych stron, które odpowiadają konkretnemu zapytaniu: „who will win euro”, ograniczonemu do domen typu .com. Z otrzymanych danych wynika, że zwycięzcami turnieju będą Niemcy, pokonując w finale aktualnych mistrzów Europy, Hiszpanów. Gdy odnieść te wyniki do wcześniejszych faz Euro, okaże się że nasza reprezentacja powinna awansować do ćwierćfinału z drugiego miejsca w grupie, uznając wyższość Rosjan. W ćwierćfinale z kolei zaporą nie do przejścia mają okazać się Niemcy.

Warto jeszcze przytoczyć ilość danych, jakie można znaleźć w Internecie na temat Euro. W wyszukiwarce Google zaindeksowanych jest ok. 12 milionów stron, w tym 2 mln obrazów, 1,4 mln filmów, 400 tys. postów na forach internetowych i prawie 50 tys. artykułów.

Poniżej infografika z wynikami badań firmy SEMtec.

fot. SEMtec


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail