reklama
O wprowadzeniu nowego formatu stron w wersji mobilnej poinformowano na fan page Facebook Marketing. Strony firmowe w mobilnej wersji serwisu mają od tej pory przypominać swoje webowe odpowiedniki – widoczne będzie duże zdjęcie w tle, statystyki stron czy wyróżnione posty.
Najpewniej zostanie również wprowadzona możliwość korzystania z Facebooka jako strona na mobilnych urządzeniach, co pozostawało sporym mankamentem korzystania z mobilnej wersji portalu. Tak przynajmniej sugeruje screenshot wklejony na fan page’u Facebook Marketing.
Nie wiadomo natomiast czy dostępna będzie funkcja łatwego przełączania między komentowaniem na fanpejdżu jako użytkownik i jako strona.
Oczywiście trzeba brać pod uwagę specyfikę mobilnej wersji. Wyróżnianie postów polegać będzie na ich “przypięciu” do górnej części tablicy, bo sama tablica zapewne nie będzie podzielona na dwie kolumny z postami. Rozmiar zdjęcia w tle zostanie natomiast najpewniej dostosowany do możliwości wyświetlacza danego urządzenia.
Zakładki “informacje” i “zdjęcia” znajdą się pod cover photo. Pojawi się również przycisk “wiadomości”, dzięki któremu możliwy jest kontakt z administratorem.