X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTube staje się konkurencją dla serwisów informacyjnych?

YouTube staje się konkurencją dla serwisów informacyjnych?

reklama


Współpraca wymaga poszanowania praw autorskich

Twórcy wskazują na różnice jakie zachodzą między materiałami publikowanymi na YouTube, a tymi które można zobaczyć w serwisach informacyjnych. Jedną z podstawowych jest wspomniany wyżej brak obróbki, który często występuje w amatorskich nagraniach. Do tego dochodzi niezwykle rzadki udział jakichkolwiek osobistości w publikowanych materiałach.

Z drugiej strony, powyższe różnice nie stoją na przeszkodzie współpracy jaka czasem zawiązuje się między stacjami telewizyjnymi z jednej, a twórcami amatorskich nagrań z drugiej strony. Serwisy informacyjne nierzadko wykorzystują filmy umieszczone na YouTube przez zwykłych obywateli. To świadczy o tym, że zmienia się również charakter dziennikarstwa informacyjnego. Coraz częściej „zdobycie” materiału wideo polega na wyszukaniu odpowiedniego filmu w YouTube, kontakcie z jego twórcą i uzyskaniu zgody na wyświetlenie. Kwestia praw autorskich może zresztą być jednym z wyzwań jakie stoją na drodze rozwoju nowego trendu, bowiem nie wszystkie stacje w takim przypadku umieszczają informację o autorze nagrania albo nawet w ogóle nie uzyskują zgody. Działa to również w drugą stronę, bowiem użytkownikom YouTube zdarza się umieszczać w serwisie, bądź też wykorzystać przy tworzeniu własnego contentu materiały nagrane przez stację czy agencję bez ich zgody.

Można spodziewać się, że wpływ YouTube na rozpowszechnianie informacji o bieżących wydarzeniach na świecie będzie z czasem rósł. Już teraz strona serwisu jest trzecią najczęściej odwiedzaną witryną w Sieci (dane za Netcraft), ustępując tylko Google.com i Facebook.com . Z informacji opublikowanych w maju wynika, że każdej minuty baza serwisu zasilana jest 72 godzinami nowych nagrań, a dzienna liczba wyświetleń wszystkich filmów sięga 4 miliardów.

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail