X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dominik Czarnota, NK.pl: Prowadziliśmy kampanie skierowane do myśliwych, dietetyków, a nawet znajomych osób podróżujących do Chin

Dominik Czarnota, NK.pl: Prowadziliśmy kampanie skierowane do myśliwych, dietetyków, a nawet znajomych osób podróżujących do ChinDominik Czarnota, prezes Nasza Klasa Sp. z o. o. / fot. Marek Wituszyński

reklama


NK to też struktury badawcze, które powstały dwa lata temu. Czy ten dział już zarabia na siebie?

Tak, z punktu widzenia Spółki dział Research.NK osiąga zadowalające wyniki. Dynamika wzrostów jest większa, niż oczekiwaliśmy. Oczywiście stale podejmujemy także nowe wyzwania w tym obszarze. Przykładem jest zarówno rozwój produktowy, jak i strategiczna współpraca z TNS Polska. Chciałbym jednak zauważyć, że oprócz celu dochodowego i tego związanego z dywersyfikacją naszej oferty, równie ważny jest dla nas rozwój kompetencji w zakresie szeroko pojętego data, a także analizy wewnętrznej. Ten kierunek i realizowane przy tym działania są naszym wyróżnikiem na rynku usług badawczych.

Jakie narzędzia badawcze możecie Państwo zaoferować reklamodawcom, których nie mają tradycyjne ośrodki badawcze?

Najważniejszym elementem i unikalną cechą naszej oferty jest znajomość rynku online, a także nieustanny rozwój kompetencji w tym obszarze. Dynamika zmian zachodzących w sieci jest wyjątkowa, dlatego wymaga nie tylko unikalnej wiedzy, ale także umiejętności, technologii i zespołu. Nasze największe atuty to niespotykanie duży operat badawczy, możliwość dotarcia do specyficznej grupy respondentów (tradycyjne instytuty często maja z wąskimi grupami problem i tego typu badania są dla nich kosztowne), a także możliwość badania skuteczności kampanii metodą control exposed.

Czy 2012 rok okazał się przełomowy, jeśli chodzi o podejście marketerów do NK? Ekspansja Facebooka w Polsce spowodowała, że wielu marketerów zaczęło dystansować się od Waszego portalu. Czy na tym polu widać zmiany? Prowadzicie jakieś działania wizerunkowe, których celem jest odbudowanie zaufania do portalu?

O przełomie w podejściu marketerów do NK mówić nie możemy, natomiast rzeczywiście zaobserwowaliśmy zwiększone zainteresowanie skierowane w stronę naszego konkurenta. Oczywiście staramy się komunikować z marketerami i przypominać, że w procesie realizowania każdej strategii należy otwierać się na różne rozwiązania. NK, jako portal społecznościowy, jest odpowiednim narzędziem do realizowania określonych kampanii. Dowodem na to są działania, które zwieńczone są sukcesami dla różnych marek. Natomiast co do działań wizerunkowych, to aktualnie jesteśmy w fazie ważnego dla nas planowania strategicznego, ale o tym jeszcze nie teraz.

Jaka jest obecnie struktura przychodów portalu? Które narzędzia są najbardziej opłacalne i w które będą Państwo najwięcej inwestować?

Dywersyfikujemy kanały sprzedaży. Tylko w ubiegłym roku zmniejszył się udział reklam w ogóle przychodów, do 53%. Natomiast zwiększył się udział środków z tzw. dóbr wirtualnych. Aż 47% przychodów portalu stanowiły np. płatności za gry i inne płatne funkcjonalności. W tym roku będziemy starali się podążać w tym kierunku. Dodatkowo liczymy, że coraz większy udział w naszych dochodach będzie miał dział badań Research.NK. Dynamiczny wpływ tego działu jest również efektem współpracy, jaką rozpoczęliśmy z marką TNS. Tworząc z tym instytutem badawczym markę Connect, realizujemy unikatowe na naszym rynku projekty. Warto wspomnieć także o narzędziu Easy Ad, czyli reklamie samoobsługowej. Cieszy się ona coraz większym zainteresowaniem zarówno środowiska MŚP, jak też marketerów realizujących projekty dla większych podmiotów.

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail