X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marketing polskich firm na Facebooku – raport Fanpage Trends lipiec 2012

Marketing polskich firm na Facebooku – raport Fanpage Trends lipiec 2012

reklama


Sotrender zaprezentował najnowszy raport z cyklu Fanpage Trends, podsumowujący marketing na Facebooku w 31 kategoriach produktowych. Oprócz danych dotyczących liczby fanów, zaangażowania i najlepszych treści, został on także wzbogacony o 21 komentarzy ekspertów do poszczególnych branż.

Co ciekawego działo się w lipcu? Pomimo wakacyjnej atmosfery padł polski rekord liczby „lajków” do 1 posta. Na rozrywkowym profilu „Nie ogarniam” prowadzonym przez Agencję Livebrand pojawił się post przedstawiający parę staruszków o 85-letnim stażu małżeństwa. Dzięki zdjęciu i zachęcie „Dajmy im milion like-ów!” polubiło to już ponad 150 tys. osób. Co ciekawe, prawdziwa historia dotyczy czarnoskórej pary, a na potrzeby Polski zdjęcie zostało „wybielone“.

Warto też zwrócić uwagę na banalnie proste sposoby skłaniania do klikania w „Lubię to” i komentowania, zwane też żebrolajkami. Jest to coraz popularniejsza technika, wykorzystywana nie tylko przez rozrywkowe fanpage’e – widać to w zestawieniu najpopularniejszych postów. Coraz częściej próbują budować na tym komunikację poważne profile, którym takie działania nie przystoją, a tym bardziej nie przynoszą prawdziwych korzyści dla marki. W tę poetykę świetnie wpisał się niewielki fanpage Zobacz to, który zaangażował 39 razy więcej użytkowników niż ma fanów i zajął 3 miejsce w ogólnopolskim rankingu liczby zaangażowanych fanów. Taki wynik i nagłe wielkie zainteresowanie strona zawdzięcza przede wszystkim postowi odwołującemu się do znanych i lubianych bohaterów popkultury z serialu „Świat według Kiepskich“. Próbowało także Allegro, które podjęło próbę pobicia rekordu Guinessa w komentarzach do posta. Zabrakło sporo – z potrzebnych 377 tysięcy komentarzy udało się zebrać niecałe 74 tys.

W czołówce facebookowych stron firm i mark bez zmian. Demotywatory, Serce i Rozum, Kwejk i Play pozostają jedynymi profilami mającymi ponad milion fanów. W rankingu największych profili firmowych nie zaobserwowaliśmy tak dużych, – kilkunastoprocentowych – wzrostów jak w poprzednich miesiącach. Na tym tle przyrostem liczby fanów wyróżnili się Orange Polska (7% i aż 57 tys. nowych fanów) i Plus (5%, 37 tys.), a także Radio ESKA (5%, 33,6 tys. nowych fanów).

Polskojęzyczne strony na Facebooku w lipcu 2012, fot. mat. prasowy

W czerwcowym raporcie Fanpage Trends przy okazji osiągnięcia przez profil Kwejka liczby miliona fanów Sotrender zwracał uwagę na fakt, że jest on najbardziej interaktywną i angażującą stroną polskiego Facebooka. Chociaż Kwejk nie spoczął na laurach, to pierwszy raz w tym roku spadł na drugie miejsca rankingów interaktywności i zaangażowania, ustępując palmy pierwszeństwa Demotywatorom. Ten ostatni profil awansował także na drugie miejsce w rankingu Liczby osób, które mówią o tym, po wielkim spadku w zeszłym miesiącu. Znaczniej niżej spadł natomiast z drugiego miejsca profil Serce i Rozum.

Więcej informacji można znaleźć w pełnym raporcie podsumowującym marketing polskich firm na Facebooku, który dostępny jest na stronie sotrender.com/pl/fanpage-trends.

  • Mnie z tego zestawienia najbardziej fascynuje Serce i Rozum jako profil firmowy. Telekomunikacja wstrzeliła się w 10 z tymi maskotkami bijąc równo Danio.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail