X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marketing polskich firm na Facebooku – raport Fanpage Trends lipiec 2012

Marketing polskich firm na Facebooku – raport Fanpage Trends lipiec 2012

reklama


Sotrender zaprezentował najnowszy raport z cyklu Fanpage Trends, podsumowujący marketing na Facebooku w 31 kategoriach produktowych. Oprócz danych dotyczących liczby fanów, zaangażowania i najlepszych treści, został on także wzbogacony o 21 komentarzy ekspertów do poszczególnych branż.

Co ciekawego działo się w lipcu? Pomimo wakacyjnej atmosfery padł polski rekord liczby „lajków” do 1 posta. Na rozrywkowym profilu „Nie ogarniam” prowadzonym przez Agencję Livebrand pojawił się post przedstawiający parę staruszków o 85-letnim stażu małżeństwa. Dzięki zdjęciu i zachęcie „Dajmy im milion like-ów!” polubiło to już ponad 150 tys. osób. Co ciekawe, prawdziwa historia dotyczy czarnoskórej pary, a na potrzeby Polski zdjęcie zostało „wybielone“.

Warto też zwrócić uwagę na banalnie proste sposoby skłaniania do klikania w „Lubię to” i komentowania, zwane też żebrolajkami. Jest to coraz popularniejsza technika, wykorzystywana nie tylko przez rozrywkowe fanpage’e – widać to w zestawieniu najpopularniejszych postów. Coraz częściej próbują budować na tym komunikację poważne profile, którym takie działania nie przystoją, a tym bardziej nie przynoszą prawdziwych korzyści dla marki. W tę poetykę świetnie wpisał się niewielki fanpage Zobacz to, który zaangażował 39 razy więcej użytkowników niż ma fanów i zajął 3 miejsce w ogólnopolskim rankingu liczby zaangażowanych fanów. Taki wynik i nagłe wielkie zainteresowanie strona zawdzięcza przede wszystkim postowi odwołującemu się do znanych i lubianych bohaterów popkultury z serialu „Świat według Kiepskich“. Próbowało także Allegro, które podjęło próbę pobicia rekordu Guinessa w komentarzach do posta. Zabrakło sporo – z potrzebnych 377 tysięcy komentarzy udało się zebrać niecałe 74 tys.

W czołówce facebookowych stron firm i mark bez zmian. Demotywatory, Serce i Rozum, Kwejk i Play pozostają jedynymi profilami mającymi ponad milion fanów. W rankingu największych profili firmowych nie zaobserwowaliśmy tak dużych, – kilkunastoprocentowych – wzrostów jak w poprzednich miesiącach. Na tym tle przyrostem liczby fanów wyróżnili się Orange Polska (7% i aż 57 tys. nowych fanów) i Plus (5%, 37 tys.), a także Radio ESKA (5%, 33,6 tys. nowych fanów).

Polskojęzyczne strony na Facebooku w lipcu 2012, fot. mat. prasowy

W czerwcowym raporcie Fanpage Trends przy okazji osiągnięcia przez profil Kwejka liczby miliona fanów Sotrender zwracał uwagę na fakt, że jest on najbardziej interaktywną i angażującą stroną polskiego Facebooka. Chociaż Kwejk nie spoczął na laurach, to pierwszy raz w tym roku spadł na drugie miejsca rankingów interaktywności i zaangażowania, ustępując palmy pierwszeństwa Demotywatorom. Ten ostatni profil awansował także na drugie miejsce w rankingu Liczby osób, które mówią o tym, po wielkim spadku w zeszłym miesiącu. Znaczniej niżej spadł natomiast z drugiego miejsca profil Serce i Rozum.

Więcej informacji można znaleźć w pełnym raporcie podsumowującym marketing polskich firm na Facebooku, który dostępny jest na stronie sotrender.com/pl/fanpage-trends.

  • Mnie z tego zestawienia najbardziej fascynuje Serce i Rozum jako profil firmowy. Telekomunikacja wstrzeliła się w 10 z tymi maskotkami bijąc równo Danio.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail