X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

AGD w social media. Na jaką komunikację stawiają producenci sprzętu?

AGD w social media. Na jaką komunikację stawiają producenci sprzętu?Producenci sprzętu AGD w social media radzą sobie lepiej bądź gorzej / fot. djeyewater/sxc.hu

reklama


Przepisy i blogerzy kulinarni wspierają marki AGD

Gotowanie to najczęściej wybierany sposób na pokazanie użyteczności i funkcjonalności produktów. Motyw ten pojawia się zatem w kampaniach większości marek AGD.

Dla przykładu Amica stawia w gotujących społecznościach na dwie przestrzenie – Facebooka i blogosferę, Na oficjalnym fan page’u marki dostępna była aplikacja konkursowa „Gotuj z przyjaciółmi”, za pomocą której internauci mogli walczyć o wyjazd dla siebie i znajomych do Wronek na wspólne gotowanie z Tomaszem Jakubiakiem. Zadaniem uczestników było zaproszenie trzech znajomych do aplikacji i udzielenie odpowiedzi na pytanie otwarte – „Dlaczego właśnie te osoby zaprosiłeś do wspólnego gotowania?”.

Z kolei w konkursie „INTEGRAcje KULINARNE” do współpracy marka zaprosiła blogerów. To przede wszystkim na ich stronach oraz na Facebooku toczą się działania konkursowe (konkurs na najlepszy przepis). Celem akcji jest promocja piekarników Integra. Również w tym wypadku nagrodę stanowi wyjazd na wspólne gotowanie – tym razem z wybranym blogerem.

Amica stawia na współpracę z blogerami / fot. integracjekulinarne.pl

Bosch w konkursie „Dobrze zmiksowane przepisy” zachęcał użytkowników Facebooka do współtworzenia wielkiej książki kucharskiej, a celem była promocja blenderów tej marki. Obecnie w kampanii “Twój świat od kuchni”, razem z Robertem Sową, Bosch zaprasza internautów do chwalenia się swoimi przepisami wpisującymi się w zaproponowany przez znanego kucharza kontekst.

Podobnie Zelemer na stronie „Eco gotowanie” zaprasza internautów do przesyłania swoich przepisów na zdrowe soki. We wszystkich przypadkach najlepsze przepisy są nagradzane.

Książki kucharskie znajdziemy również na wielu innych stronach marek. Electrolux dla odmiany, choć w podobnym tonie, zachęca internautów do pochwalenia się na swoich tablicach ulubionymi daniami pochodzącymi z bazy marki – mogą to zrobić za pomocą specjalnej aplikacji. Jeśli w bazie przepisów brak jest ich ulubionego, internauci mogą szybko dodać go za pomocą facebookowej aplikacji.

Philips natomiast przepisy dopasowuje do różnych sytuacji, jakie mogą zaskoczyć na co dzień jego klientów – od randki w ciemno do letniego grillowania. W każdej z tych sytuacji mogą oni pomoc uzyskać na stronie marki (i na Facebooku), a tam odnaleźć przydatne przepisy.

Ekologia to ważny motyw komunikacji w świecie AGD

Energooszczędność i ekologia ma w kampaniach reklamowych dwa oblicza. Pierwsze z nich to oczywiście odwołanie do natury i tego, co dobrego robimy dla Ziemi. Tu przede wszystkim marki starają się robić „coś dla Ziemi” – często wspierając przy tym działania organizacji pozarządowych. Drugie to konkretyzacja problemu i skupienie się na sprawach każdego człowieka: zdrowsze jedzenie, produkty mniej szkodliwe dla użytkowników oraz oczywiście – oszczędność pieniędzy.

W zależności od tego, do jakiego klienta kierowana jest kampania, nacisk położony jest na jeden z wymienionych aspektów, raczej nigdy jednak nie jest pomijany żaden z tych problemów.

Styl Eco w społecznościach promuje Zelmer poprzez fan page „Eco Gotowanie”, który w tym momencie gromadzi już ponad 10 000 internautów. W ramach strony prowadzonych jest szereg działań promujących zdrowe odżywianie oraz produkty marki Zelmer. Prócz wspomnianego wcześniej konkursu na przepisy na soki, na stronie możemy dowiedzieć się, co ekspert radzi w sprawach kulinarnych, poznać inne eko przepisy oraz ekologiczne sprzęty marki Zelmer.

Ekologiczne gotowanie od Zelmera / fot. facebook.com/ecogotowanie

Marką, która aktywnie zaangażowała się w pomoc ekologiczną jest Electrolux. W ramach szeregu akcji organizowanych na rzecz oczyszczania mórz i oceanów, najbardziej medialnym projektem okazały się „Odkurzacze z Morza” (Vac from the Sea) – akcja zainicjowana w czerwcu 2010 r. W ramach projektu zorganizowano szereg wystaw „odkurzaczy z morza”, których obudowy zostały zrobione plastikowych odpadków znalezionych w morzach i oceanach. Jednak w tym wypadku social media ograniczyły się do informującego fan paga’a.

Siemens energooszczędność połączył z pomaganiem rodzinnym domom dziecka. W akcji „Energia jest w nas” zachęca internautów do wspierania energooszczędnych i ekologicznych rozwiązać, a także do pomagania wspomnianym wcześniej palcówkom. Każde 10 000 osób, które dołączy do akcji poprzez serwis www.energiajestwnas.pl bądź specjalną aplikację na stronie marki na Facebooku, to nowy, obdarowany rodzinnym dom dziecka. Domy otrzymują zestaw energooszczędnego AGD, na który składa się pralka, zmywarka i chłodziarka. Dodatkowo na stronie akcji publikowane są newsy ekologiczne i energooszczędne oraz artykuły i wywiady promujące tę ideę. Akcję wspierają organizacje WWF Polska oraz Fundacja Świętego Mikołaja.

Siemens wspiera rodzinne domy dziecka / fot. facebook.com/SiemensHomePolska

Pages: 1 2 3

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail