X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Rynek reklamy mobilnej zdominowany przez Google

Rynek reklamy mobilnej zdominowany przez Google

reklama


Raport eMarketera dotyczący dochodów z reklamy mobilnej obejmuje, tradycyjnie, wyłącznie rynek amerykański. Zaprezentowane dane dają jednak z pewnością dobry obraz tego jacy gracze liczą się obecnie na tym polu również w ujęciu globalnym.

Z raportu wynika, że zdecydowanym liderem na rynku reklamy mobilnej jest Google. W zeszłym roku firma z Mountain View zarobiła 750 milionów USD, a w tym roku jej przychody wzrosną niemal 2-krotnie! Prognozowany przychód na poziomie 1,4 mld USD to ponad 6-krotnie więcej niż druga w zestawieniu Pandora (226 mln). Za 2 lata dochód z reklamy mobilnej w przypadku Google powinien sięgnąć 3,5 mld dolarów, a w przypadku Pandory 500 milionów.

Daleko w tyle póki co pozostają Twitter i Facebook. Obydwie firmy wprowadziły swoje pierwsze mobilne produkty reklamowe dopiero kilka miesięcy temu, dlatego śmiało można powiedzieć, że w tym sektorze internetowego biznesu dopiero raczkują. Póki co większe przychody notuje Twitter, ale od przyszłego roku role powinny się odwrócić. Dobre tempo wzrostu przychodów Facebooka powinno wysforować spółkę Zuckerberga na pozycję nr 2 na amerykańskim rynku już za rok. Z kolei Twitter nie będzie rozwijał się w tak dynamicznym tempie, ale wciąż w na tyle dobrym, by za 2 lata osiągnąć już przychód na poziomie 400 milionów dolarów. Dane eMarketera dotyczące Facebooka i Twittera to kolejne potwierdzenie prognoz mówiących o tym, że platformy społecznościowe coraz mocniej będą stawiały na usługi mobilne.

Wartość całego amerykańskiego rynku reklamy mobilnej w tym roku powinna wynieść 2,6 mln USD, a za 2 lata już 6,6 mld USD.

fot. eMarketer

Patrząc na udział w rynku, pozycja Google jeszcze się umocni. W zeszłym roku do firmy z Mountain View należało 51,7% wszystkich przychodów z reklamy mobilnej. Obecny rok ma przynieść wzrost tego wskaźnika do poziomu 54,5%. Kolejne lata przyniosą minimalne obniżenie. Z kolei Facebook w 2014 roku będzie już blisko osiągnięcia granicy 10%, a Twitter – 7%.

fot. eMarketer

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail