reklama
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Research.NK i Socializer, choć o zakupach grupowych było wielokrotnie głośno w mediach, okazuje się, że – jak dotąd – tylko 42 proc. Polaków słyszało o takiej formie nabywania produktów po niższej cenie. Co ciekawe, im starsi byli respondenci, tym większa była wśród nich świadomość istnienia zakupów grupowych. Największa z nich (52 proc.) wystąpiła wśród grupy od 60 do 75 lat.
Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań w Naszej Klasie Sp. z o.o. zauważa, że tzw. serwisy zakupów grupowych tak naprawdę niewiele mają wspólnego z “kupowaniem razem z innymi”. Stanowią po prostu usługę dystrybucji kuponów zniżkowych przez internet, a te nie są u nas tak popularne jak np. na zachodzie. – To też tłumaczy wysokie zainteresowanie starszych grup internautów, które różnego typu zniżki i kupony (nie tylko internetowe) wykorzystują stosunkowo często – mówi Sobieszek.
Z kolei Łukasz Misiukanis, prezes Socializer SA, podkreśla, że mimo faktu, iż zakupy grupowe na dobre weszły do kanonu polskiego e-commerce, to wydaje się obserwować w tym przypadku trend spadkowy – przynajmniej w dynamice rozwoju i rentowności takich biznesów , które opierają się głównie na sprzedaży usług. – Coraz więcej obrotów odnotowują natomiast kluby zakupowe, takie jak zlotewyprzedaze.pl czy Markafoni – skupiające się na sprzedaży namacalnych produktów, a działających w modelach zbliżonych do zakupów grupowych – dodaje Misiukanis.
Badanie zostało zrealizowane przez Research.NK w marcu 2012 r. na reprezentatywnej grupie badawczej, którą tworzyły 2874 osoby.
Źródło: media.nk.pl