X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook ma już miliard użytkowników!

Facebook ma już miliard użytkowników!

reklama


Nie mogło być inaczej – informację o przekroczeniu granicy miliarda aktywnych użytkowników jako pierwszy ujawnił na swoim fan page CEO Facebooka Mark Zuckerberg. Naturalnie wieść rozniosła się po Sieci w błyskawicznym tempie. Miliardowy użytkownik dołączył do serwisu 14 września.

fot. Facebook.com/zuck

Przypomnijmy, że uruchomiony w 2004 roku serwis pierwszą „okrągłą” granicę w postaci 100 milionów użytkowników przekroczył po ponad 4-ech latach od pojawienia się na rynku, tj. w sierpniu 2008 r. Od tamtej pory rozwój Facebooka postępował już znacznie szybciej. Ostatni raz gdy portal ujawnił informację o liczbie użytkowników miał miejsce w lipcu, już po debiucie giełdowym spółki, przy okazji publikacji pierwszego publicznego sprawozdania finansowego spółki. Wówczas wynosiła ona 955 milionów. Tempo wzrostu liczby facebookowiczów można prześledzić na wykresie opublikowanym przez The Next Web:

fot. The Next Web

Jak widać od dłuższego czasu tempo wzrostu utrzymuje się na podobnym poziomie. Zmieniają się za to z pewnością kraje, które ów wzrost napędzają. Obecnie, w obliczu nasycenia rynków państw wysokorozwiniętych, najszybsze tempo wzrostu notują kraje azjatyckie i latynoamerykańskie.

60% facebookowiczów korzysta z mobilnej wersji serwisu

Coraz bardziej na znaczeniu będzie zyskiwała wszakże inna statystyka – liczba mobilnych użytkowników Facebooka. Okazuje się, że jest ich już ok. 600 milionów, co stanowi wzrost o 57 milionów w stosunku do danych opublikowanych w czerwcu. W dodatku odsetek tych, którzy korzystają z serwisu również za pośrednictwem mobilnych urządzeń w stosunku do całkowitej liczby użytkowników jest coraz wyższy. Obecnie to już 60%, podczas gdy poprzednio było to niecałych 57%. Serwis nie ujawnił natomiast liczby dziennych aktywnych użytkowników, która w czerwcu wynosiła 552 miliony.

Warto też podkreślić, że wszelkie dane dotyczące liczby użytkowników publikowane przez Facebooka dotyczą tych, którzy są klasyfikowani jako „aktywny”. Kim więc jest aktywny facebookowicz? Nie tylko tym, który choć raz w miesiącu odwiedza stronę serwisu, ale każdy kto w jakiś sposób korzysta ze swojego loginu, np. „lajkując” artykuły umieszczane na innych stronach.

Wielkie wrażenie robi nie tylko liczba użytkowników, ale również inne „osiągi” Facebooka. Od początku funkcjonowania serwisu odnotowano 1,13 bln kliknięć w „lubię to”, nawiązano ponad 140 miliardów znajomości, udostępniono 219 miliardów zdjęć (265 mln licząc z usuniętymi), 17 miliardów check-inów.

Facebook będzie promował własną markę

Dodatkowo w kolejnym wpisie Mark Zuckerberg zawarł odnośnik do reklamy, jaką dla Facebooka nakręcił meksykański reżyser Alejandro Gonzalez Inarritu. Jej pomysłodawcami byli z kolei marketerzy z agencji Wieden & Kennedy, która jest znana chociażby ze współpracy z Nike czy Procter & Gamble. Klip ma być pokazywany w różnych miejscach w serwisie, a dodatkowo w 13 krajach (m.in. USA, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, ale też Rosja, Meksyk, a nawet… Filipiny) jego promocja będzie wsparta reklamami. Warto zaznaczyć, że filmik nie zawiera odniesienia do liczby miliarda użytkowników, co teoretycznie mógłby sugerować moment jego udostępnienia.

Na koniec dodajmy, że wedle słów samego Zuckerberga pracownicy Facebooka nie świętowali jubileuszu zbyt hucznie. Po krótkim odliczaniu i gratulacjach szybko wrócili do pracy. Teraz celem jest drugi miliard. Czy trzeba będzie na niego czekać kolejnych 8 lat?

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail