X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Weekendy na Facebooku: Najmniej postów, największe zaangażowanie

Weekendy na Facebooku: Najmniej postów, największe zaangażowanie

reklama


Jak zachęcić do komentowania?

W przypadku gdy marka chce zachęcić użytkowników do wpisywania komentarzy najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście zadanie pytania w poście. Wprawdzie posty z pytaniami generują nieco mniej wszystkich interakcji (chociażby z powodu mniejszej liczby lajków), ale jednocześnie znacznie więcej komentarzy (aż o 92%). Zadając pytanie w poście warto jednak pamiętać o tym, że najlepiej zadać je na końcu, o czym nie wszyscy pamiętają.

Dobrą zachętą do komentowania są również posty, które zawierają zdania do dokończenia (np. „najbardziej lubię…”) lub luki do wypełnienia. Tego typu posty generują 4-krotnie więcej komentarzy niż pozostałe.

Kilka pomysłów na angażowanie fanów

Warto przytoczyć jeszcze kilka wskazówek od ekspertów z Buddy Media. Wskazują oni, że współczynniki interakcji postów mogą podnieść umieszczone w nich emotikony. Oczywiście nie wszystkie w równym stopniu, jak pokazuje poniższa tabela.

fot. Buddy Media

Warto mieć to na uwadze, zwłaszcza że dziś Facebook wprowadził do postów i komentarzy graficzne emotikony jakie już znamy z czata.

Bardzo skuteczne bywają też oczywiście tzw. “call to actions”, przybierające jednak czasem postać “żebrolajków”. Mowa o komunikatach, które otwarcie namawiają do lajkowania czy komentowania. Można jednak robić to w sposób dużo bardziej wyszukany i zachęcać użytkowników do bardziej twórczych działań, na przykład umieszczenia w komentarzach dłuższych wypowiedzi.

Facebookowicze są również bardzo wyczuleni na takie słowa-klucze jak “promocja”, “konkurs” czy “wygraj”. W przypadku takich komunikatów nie trzeba długo czekać na odzew fanów.

Pełen raport Buddy Media dostępny tutaj. W nim więcej wskazówek dotyczących dobrych strategii przy publikowaniu postów.

Badanie przeprowadzono w okresie 1 kwiernia – 31 maja 2012 r. i objęło ponad 1 800 fanpejdży.

Pages: 1 2

  • Szczerze? A jakie ma to przełożenie na Polskę? Żadne… Z weekendami się zgadzam, ponieważ rzeczywiście żadna agencja social media nie idzie pod prąd i postuję tak jak wszyscy. A co do dwóch postów, zgadam się ale ma to głębsze znaczenie, czyli Edge Rank Facebooka ceni sobie bardziej pierwszy post aniżeli drugi. Mówiąc prościej Wasz trzeci post ma prawie zerowe szanse pojawienia się na waszej tablicy jeśli wcześniejsza dwa nie wzbudziły żadnego zaangażowania użytkownika. A im mniej angażujesz, im więcej “spamujesz” tym masz większe szanse, że Edge Rank Cię po prostu wytnie na dłuższy czas z news feeda walla użytkownika. Średnio użytkownik Facebooka ma 30 różnych polubionych stron, każda publikuje w podobnym czasie, czasem nawet te samem memy (ten kto ma bardziej nieprzemyślane ruchy, nieciekawy content, przegrywa!)

Reklama

[FM_form id="1"]