reklama
Jak zachęcić do komentowania?
W przypadku gdy marka chce zachęcić użytkowników do wpisywania komentarzy najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście zadanie pytania w poście. Wprawdzie posty z pytaniami generują nieco mniej wszystkich interakcji (chociażby z powodu mniejszej liczby lajków), ale jednocześnie znacznie więcej komentarzy (aż o 92%). Zadając pytanie w poście warto jednak pamiętać o tym, że najlepiej zadać je na końcu, o czym nie wszyscy pamiętają.
Dobrą zachętą do komentowania są również posty, które zawierają zdania do dokończenia (np. „najbardziej lubię…”) lub luki do wypełnienia. Tego typu posty generują 4-krotnie więcej komentarzy niż pozostałe.
Kilka pomysłów na angażowanie fanów
Warto przytoczyć jeszcze kilka wskazówek od ekspertów z Buddy Media. Wskazują oni, że współczynniki interakcji postów mogą podnieść umieszczone w nich emotikony. Oczywiście nie wszystkie w równym stopniu, jak pokazuje poniższa tabela.
Warto mieć to na uwadze, zwłaszcza że dziś Facebook wprowadził do postów i komentarzy graficzne emotikony jakie już znamy z czata.
Bardzo skuteczne bywają też oczywiście tzw. “call to actions”, przybierające jednak czasem postać “żebrolajków”. Mowa o komunikatach, które otwarcie namawiają do lajkowania czy komentowania. Można jednak robić to w sposób dużo bardziej wyszukany i zachęcać użytkowników do bardziej twórczych działań, na przykład umieszczenia w komentarzach dłuższych wypowiedzi.
Facebookowicze są również bardzo wyczuleni na takie słowa-klucze jak “promocja”, “konkurs” czy “wygraj”. W przypadku takich komunikatów nie trzeba długo czekać na odzew fanów.
Pełen raport Buddy Media dostępny tutaj. W nim więcej wskazówek dotyczących dobrych strategii przy publikowaniu postów.
Badanie przeprowadzono w okresie 1 kwiernia – 31 maja 2012 r. i objęło ponad 1 800 fanpejdży.
Pages: 1 2
- Adrian Kaczkowski