X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

10 największych wpadek social media w 2012 roku

10 największych wpadek social media w 2012 rokuWpadki w social media nie należą do rzadkości / fot. Fotochannels

reklama


Nobody is perfect

Jak uniknąć wpadek i kryzysów w mediach społecznościowych? Po pierwsze nie lekceważyć social mediów. Pomyłki polityków na Twitterze to zwykle konsekwencja pisania w pośpiechu i bez dłuższego zastanowienia, a większość wpadek na Facebooku wynika z braku strategii działań lub nieuwagi. Jak pokazał przypadek Play, nieuwaga może jednak bardzo wiele kosztować.

Warto też pamiętać, że część głośnych wpadek w social mediach zyskuje sławę dzięki aktywnie komentującym specjalistom od mediów społecznościowych i nie ma znaczącego wpływu na większość konsumentów.

Niezawodnej recepty antykryzysowej jeszcze nikt nie wymyślił, bo nawet doskonały administrator profilu marki nie ma wpływu na to, co dzieje się poza siecią i jak zareagują na to internauci. Poza tym, jak słusznie przypomniała Wanda Nowicka za Seneką: Errare humanum est.

Tegoroczne wpadki Bielucha czy Oral-B powinny jednak uczulić firmy i marki, które chciałyby zaistnieć w mediach społecznościowych, że w profesjonalną obsługę fan page’a zaiwestować warto. Najlepszym dowodem niech będzie przykład Heinz Polska, który pokazał, jak można skutecznie rozbroić kryzysową bombę śmiechem i dystansem marki do samej siebie

Stwórz swojego słonia. Fot. Facebook/Heinz Polska

Pages: 1 2 3 4 5

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail