X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polscy e-zakupowicze: młodzi, wykształceni i z dużych miast

Polscy e-zakupowicze: młodzi, wykształceni i z dużych miastfot. Agencja fotograficzna Fotochannels

reklama


Polak dobrze wykształcony, przed 30. rokiem życia, mieszkaniec dużego miasta, pracujący i pozostający w związku – taki profil internetowego konsumenta w naszym kraju przedstawiają wyniki badania przeprowadzonego przez TNS na zlecenie operatora płatności internetowych PayU SA.

Dane zgromadzone przez TNS wskazują, że zakupów w Internecie dokonuje już 13,5 mln Polaków w wieku 15 lat i więcej, czyli 40% wszystkich przedstawicieli tej społeczności. Największą ich część stanowią ci, którzy są stałymi użytkownikami Sieci, będącymi online codziennie lub prawie codziennie. Zaledwie 6% internetowych konsumentów stanowią ci, którzy deklarują korzystanie z Internetu rzadziej niż raz w tygodniu.

Klienci sklepów internetowych to w większości osoby, które korzystają z internetu na co dzień, a nie od przypadku. Warto zauważyć, że wśród e.konsumentów dominują osoby w wieku do 29 lat – stanowią one aż 45 proc. tej grupy – analizuje Wojciech Czajkowski, Dyrektor Zarządzający PayU SA.

Na południu Polski mieszka trzy raz więcej internetowych konsumentów niż na północy

Jakie obszary kraju zamieszkują kupujący w Internecie? Największą grupę stanowią mieszkańcy 4-ech województw południowej Polski (opolskie, śląskie, małopolskie i podkarpackie), których jest 4,5 mln. Sporą grupę stanowią także mieszkańcy centrum kraju (3,1 mln). Najmniej liczną grupą (1,5 mln) są internauci zamieszkujący województwa północne (zachodniopomorskie, pomorskie i warmińsko-mazurskie). Z badania wynika również, że internetowi konsumenci to przede wszystkim mieszkańcy miast, z czego 30% stanowią ci z miast, których liczba ludności przekracza 100 tys.

Jakkolwiek utarło się, że zakupy to przede wszystkim domena pań, ta teza nie znajduje zastosowania w przypadku e-zakupów. Okazuje się, że wśród internetowych konsumentów jest tyle samo mężczyzn, co kobiet. Większość z nich to osoby pozostające w związku małżeńskim lub partnerskim (55%). Single stanowią z kolei 40%, co i tak jest wyższym odsetkiem niż w przypadku ogółu społeczeństwa (27%). Pozostała grupa konsumentów to osoby po rozwodzie lub pozostające w separacji.

Polski e-konsument jest dobrze wykształcony, ale niekoniecznie zadowolony ze swoich zarobków

Internetowych konsumentów badano również pod kątem wykształcenia, statusu zawodowego i sytuacji materialnej. Z otrzymanych danych wynika, że większość stanowią ci, którzy legitymują się co najmniej średnim lub policealnym wykształceniem (72%). Co trzeci fan zakupów w Sieci posiada dyplom ukończenia szkoły wyższej.

Przeważająca część kupujących online pracuje, ale jednocześnie większość ocenia swoją sytuację materialną jako średnią. Warto wszakże zauważyć, że całkiem spora grupa (29%) jest zadowolona ze stanu swoich finansów.

Jeśli weźmiemy pod lupę poszczególne grupy zawodowe, okaże się, że największy odsetek konsumentów w Internecie stanowią pracownicy fizyczni (22%), pracownicy administracji i usług (20%) oraz uczniowie i studenci (17%).

Poniżej infografika przygotowana przez PayU.

fot. PayU

fot. PayU

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail