reklama
Serwis Socialbakers opublikował szereg raportów dotyczących działalności na Facebooku marek z poszczególnych branż. Wśród nich znalazły się m.in. FMCG, elektronika, media, telekomunikacja, e-commerce i branża samochodowa.
Każdy raport podsumowuje analizę przeprowadzoną w marcu 2013 r. Specjaliści Socialbakers sprawdzali jakie są najpopularniejsze fanpejdże z danej branży (w skali globalnej), które z nich pozyskały w marcu najwięcej fanów, a także które z nich najbardziej angażowały użytkowników.
Coca-Cola wyprzedza resztę stawki o dwie długości
My postanowiliśmy przyjrzeć się dwóm branżom – FMCG (dobra szybkozbywalne) oraz samochodowej. W pierwszej z tych branż zdecydowanym liderem jest Coca-Cola, która może się pochwalić liczbą ponad 62 mln fanów. W samym marcu przybyło ich prawie 2,3 mln, co było najlepszym wynikiem wśród czołowej „10”. Na kolejnych miejscach, wszakże z dużą stratą do lidera, znalazły się Red Bull (37,2 mln) i Oreo (32,6 mln). Warto dodać, że Coca-Cola to jednocześnie najpopularniejsza marka na całym Facebooku, a drugiego Disneya wyprzedza o prawie 20 mln fanów.
Jak już wyżej wspomnieliśmy, na przestrzeni marca Coca-Cola pozyskała ponad 2 mln nowych fanów. To trzeci wynik dla całej branży. Więcej nowych „lajków” zdobyły fanpejdże Nescafé i Oral-B.
Jeśli wziąć pod uwagę współczynniki zaangażowania, najwyżej uplasowały się, jak to często bywa w przypadku tego wskaźnika, mniejsze fanpejdże. Na czele znalazł się fan page japońskiej marki Nissin Chikin Ramen (zupy instant), której engagement rate był aż 44-krotnie wyższy niż średnia dla całej branży.
Marki FMCG chętnie odpowiadają na pytania
Autorzy raportu dodali do swojej analizy również 2 inne pomiary znane nam z raportów dotyczących polskiego Facebooka – responsywność i najbardziej angażującego posta. Przeciętny współczynnik response rate dla całej branży wyniósł 68,56%, a liderująca indonezyjska marka WRP osiągnęła poziom 88%. Jednak tym kryterium, które decyduje o pozycji w kategorii „Most Socially Devoted Brand” jest liczba udzielonych odpowiedzi na zadane przez facebookowiczów pytania, po odjęciu od niej tych, na które marka nie zareagowała. Wynik WRP to 996.
Poniżej infografika z wynikami badania Socialbakers dla branży FMCG.
Na następnej stronie branża motoryzacyjna na Facebooku
Pages: 1 2