reklama
Facebook Ads Manager to, jak sama nazwa wskazuje, facebookowy panel do zarządzania reklamami. Dzięki niemu marketerzy uzyskują wgląd do danych dotyczących kampanii przeprowadzanych na Facebooku, co pozwala optymalizować budżet przeznaczany na promocję marki.
Dobierz środki do celu
Ogłoszona przez Facebooka aktualizacja oprogramowania ma – jak przekonują jej twórcy – pomóc specjalistom od marketingu jeszcze skuteczniej dobrać do określonych celów odpowiednie narzędzia promocyjne. Teraz marketerzy mogą wybierać spośród kilku wskazanych celów kampanii – więcej polubień fan page’a, promocja postów, zwiększenie liczby użytkowników danej aplikacji, zwiększenie zaangażowania korzystających z aplikacji lub promocja wydarzenia na Facebooku.
Kiedy już dokonamy wyboru, Ads Manager uwypukli na wykresie wskazany przez nas cel, jednocześnie podając koszt każdej pojedynczej interakcji (np. koszt pozyskania jednego nowego fana). Dotychczas program wskazywał łączną liczbę interakcji wygenerowanych dzięki reklamom. Zmiana umożliwia marketerom szybsze podejmowanie decyzji w zakresie operowania budżetem przeznaczonym na kampanie, bowiem bardzo szybko uzyskują oni informację o efektach prowadzonych działań.
Zmierz efekty
Inna zmiana ma ułatwić mierzenie zwrotu z inwestycji (ROI). Przykładowo, jeśli marketer wykupił reklamy w celu zwiększenia ruchu na stronie internetowej i interesuje go konwersja, Ads Manager wyświetli w eksponowanym miejscu nad wykresem ich liczbę, a pod wykresem garść dodatkowych informacji, jak koszt jednej konwersji, a nawet “zagregowaną” wartość wszystkich konwersji.
Zmiany w Facebook Ads Managerze mają być systematycznie wprowadzane dla coraz większej liczby użytkowników na przestrzeni najbliższych kilku tygodni. Więcej na ten temat można przeczytać na Facebook Studio. Z kolei dla tych, którzy jeszcze nie mieli do czynienia z panelem do zarządzania reklamami lub chcieliby się dowiedzieć czegoś więcej, Facebook przeznaczył stosowny poradnik.