X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook Ads Manager po liftingu: prostsze zarządzanie kampaniami

Facebook Ads Manager po liftingu: prostsze zarządzanie kampaniami

Facebook Ads Manager to, jak sama nazwa wskazuje, facebookowy panel do zarządzania reklamami. Dzięki niemu marketerzy uzyskują wgląd do danych dotyczących kampanii przeprowadzanych na Facebooku, co pozwala optymalizować budżet przeznaczany na promocję marki.

Dobierz środki do celu

Ogłoszona przez Facebooka aktualizacja oprogramowania ma – jak przekonują jej twórcy – pomóc specjalistom od marketingu jeszcze skuteczniej dobrać do określonych celów odpowiednie narzędzia promocyjne. Teraz marketerzy mogą wybierać spośród kilku wskazanych celów kampanii – więcej polubień fan page’a, promocja postów, zwiększenie liczby użytkowników danej aplikacji, zwiększenie zaangażowania korzystających z aplikacji lub promocja wydarzenia na Facebooku.

fot. Facebook

fot. Facebook

Kiedy już dokonamy wyboru, Ads Manager uwypukli na wykresie wskazany przez nas cel, jednocześnie podając koszt każdej pojedynczej interakcji (np. koszt pozyskania jednego nowego fana). Dotychczas program wskazywał łączną liczbę interakcji wygenerowanych dzięki reklamom. Zmiana umożliwia marketerom szybsze podejmowanie decyzji w zakresie operowania budżetem przeznaczonym na kampanie, bowiem bardzo szybko uzyskują oni informację o efektach prowadzonych działań.

fot. Facebook

fot. Facebook

Zmierz efekty

Inna zmiana ma ułatwić mierzenie zwrotu z inwestycji (ROI). Przykładowo, jeśli marketer wykupił reklamy w celu zwiększenia ruchu na stronie internetowej i interesuje go konwersja, Ads Manager wyświetli w eksponowanym miejscu nad wykresem ich liczbę, a pod wykresem garść dodatkowych informacji, jak koszt jednej konwersji, a nawet „zagregowaną” wartość wszystkich konwersji.

fot. Facebook

fot. Facebook

Zmiany w Facebook Ads Managerze mają być systematycznie wprowadzane dla coraz większej liczby użytkowników na przestrzeni najbliższych kilku tygodni. Więcej na ten temat można przeczytać na Facebook Studio. Z kolei dla tych, którzy jeszcze nie mieli do czynienia z panelem do zarządzania reklamami lub chcieliby się dowiedzieć czegoś więcej, Facebook przeznaczył stosowny poradnik.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail