reklama
Przyszłość Facebooka jest nierozerwalnie związana z sektorem mobilnym. Dość powiedzieć, że z grona miliarda użytkowników portalu, aż 2/3 korzysta z niego również za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Wprowadzając kilkanaście dni temu na rynek nakładkę Home spółka tylko potwierdziła, jak poważnie traktuje rozwój w tym obszarze.
Coś dla użytkowników…
Władze serwisu doszły do wniosku, że przyszedł czas na mały redesign wyglądu fanpejdży w mobilnej wersji. Ogłoszone przez Facebooka zmiany mają w założeniu ułatwić mobilnym facebookowiczom wchodzenie w interakcje ze stronami. Co się zatem zmieniło? Przede wszystkim lepiej będą widoczne przyciski interakcji („lubię to”, check-in, rozmowa telefoniczna, wysłanie wiadomości – ostatnia z tych funkcji jest niedostępna dla niepełnoletnich użytkowników), które umieszczono tuż pod cover photo. Do tego uwypuklono informacje o podmiocie prowadzącym fan page, czyli np. adres firmy.
… i dla administratorów
Administratorom z pewnością spodoba się opcja wyróżniania postów, dzięki czemu wybrany przez nich content będzie znajdował się na samej górze tablicy fanpejdża. Funkcja jest już znana z desktopowej wersji serwisu. Jednocześnie, ułatwiono prowadzącym strony przełączanie się między trybem administratora, a trybem publicznym.
Znak czasów?
Przedstawiciele Facebooka podkreślili, że to pierwszy przypadek, gdy dana zmiana jest najpierw wprowadzana w mobilnej wersji serwisu, a dopiero później w desktopowej. Najwidoczniej w strategii spółki nastąpiło pewne przewartościowanie i można zakładać, że będzie to stała tendencja.
Póki co nowy layout fanpejdży dostępny jest dla tych, którzy korzystają z mobilnej strony Facebooka oraz dla użytkowników aplikacji na iOS. Użytkownicy urządzeń z Androidem będą musieli trochę poczekać.