X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Mark Zuckerberg: Facebook to mobilna firma

Mark Zuckerberg: Facebook to mobilna firma

Mark Zuckerberg przy okazji publikacji sprawozdania finansowego nazwał Facebooka „mobilną firmą”. Potwierdzeniem tej tezy ma być chociażby udział przychodów z reklamy mobilnej w całości przychodów reklamowych Facebooka, który wyniósł w I kwartale 2013 r. 30% (375 mln USD z 1,25 mld USD). To wzrost o 7 pkt proc. w porównaniu do wyników za IV kwartał 2012.

Jednym z motorów napędowych rozwoju Facebooka na rynku mobilnym są reklamy aplikacji, które zachęcają internautów do ich zainstalowania. W I kwartale 2013 r. skorzystało z nich już 3,8 tys. deweloperów, co zaowocowało liczbą ponad 25 milionów ściągnięć. Jak poinformował Facebook, spośród setki najchętniej ściąganych aplikacji na iOS i Androida, około 40% było promowanych na mobilnej wersji serwisu za pomocą reklam instalacyjnych.

Zachód oczkiem w głowie Facebooka

Łączny przychód spółki za I kwartał 2013 wyniósł 1,46 mld USD. Co ciekawe, oznacza to spadek w porównaniu do IV kwartału, kiedy spółka wygenerowała przychód w wysokości 1,58 mld USD. Podobną relację zaobserwowano jednak rok temu, porównując wyniki za I kwartał 2012 i IV kwartał 2011 r. Łatwo to wyjaśnić zakupową gorączką przedświąteczną, kiedy to marki jeszcze zwiększają liczbę środków przeznaczanych na marketing na Facebooku. Najbardziej dochodowymi rynkami dla Facebooka pozostają oczywiście Ameryka Północna i Europa, generując niemal 70% wszystkich przychodów.

fot. Getty/Justin Sullivan

fot. Getty/Justin Sullivan

Reklama pozostaje oczywiście głównym źródłem przychodów Facebooka (85%). Dochód netto za I kwartał 2013 wyniósł z kolei 219 mln USD. Stosunkowo niska kwota wynika ze zwiększonych wydatków poczynionych przez spółkę, między innymi związanych z budową nowego data center w amerykańskim stanie Iowa.

Mobilni facebookowicze to już niemal ¾ wszystkich użytkowników

Sprawozdania finansowe Facebooka to również dobra okazja do tego, by spółka opublikowała jednocześnie porcję najnowszych danych dotyczących serwisu. Liczba użytkowników na koniec I kwartału 2013 wynosiła 1,11 mld, tym samym notując wzrost o 54 mln. Znamienne, że tylko 13 mln spośród tych nowych użytkowników pochodzi z Europy i Ameryki Północnej.

Dynamiczniej rośnie liczba mobilnych użytkowników serwisu. W porównaniu do danych na koniec IV kwartału 2012 r. wzrosła ona o 71 mln i wynosi obecnie 751 mln użytkowników. Innymi słowy, prawie 70% wszystkich użytkowników serwisu korzysta z niego również (albo wyłącznie) na smartfonach i tabletach.

fot. Getty/Justin Sullivan

fot. Getty/Justin Sullivan


Szkolenia z content marketingu: skuteczna sprzedaż a content marketing 23.10.2018 w Warszawie oraz content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail