X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowy pasek nawigacyjny na LinkedIn

Nowy pasek nawigacyjny na LinkedIn

reklama


Maj co rusz przynosi informacje związane z LinkedIn – kilkanaście dni temu spółka opublikowała sprawozdanie finansowe za I kwartał 2013 r., sam portal obchodził swoje 10. urodziny, a w ciągu kolejnych dni ogłoszono kilka zmian w serwisie, m.in. kanały newsowe i nową politykę prywatności. Dzisiaj zmian ciąg dalszy, bowiem portal zapowiedział uruchomienie nowego paska nawigacyjnego.

Jak czytamy na oficjalnym blogu, w ostatnich kilkunastu miesiącach zespół LinkedIn prowadził intensywne analizy dotyczące sposobu korzystania przez użytkowników z paska nawigacyjnego. Zastanawiano się między innymi nad tym, z których zakładek znajdujących się na pasku użytkownicy korzystają najchętniej, a które z ich punktu widzenia są nieprzydatne.

Co się zmienia?

Poniżej nowa wersja paska nawigacyjnego:

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

Dla porównania, dotychczasowa wersja (nadal funkcjonująca, dodajmy):

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

Jak widać zmieniono położenie wyszukiwarki, która teraz znajduje się w samym środku paska. Dodatkowo usunięto rozwijane menu, gdzie użytkownik mógł doprecyzować kogo lub czego szuka (osoba, firma, oferty pracy). Jest to związane z nowym sposobem działania wyszukiwarki – teraz po wpisaniu określonej frazy wyniki zostaną odpowiednio uszeregowane w zależności od kategorii.

Poza tym ikony powiadomień i wiadomości przeniesiono na prawą stronę paska, gdzie jednocześnie dodano dwie nowe ikony (profilową, dodawanie kontaktów), które zastąpiły dotychczas funkcjonujące przyciski z opisem tychże funkcji. Po kliknięciu w miniaturę zdjęcia profilowego ujrzymy rozwijane menu, dzięki którego będzie mogli udać się np. do ustawień prywatności.

Zredukowano również liczbę zakładek znajdujących się w dolnej części paska. Z dotychczasowych ostały się jedynie: Strona główna, Profil, Kontakty i Oferty Pracy. Dodano również nową – Zainteresowania. To właśnie pod nią znajdziemy grupy czy firmy, do których obecnie mamy bezpośredni dostęp dzięki zakładkom.

Facebook-style

Nie da się ukryć, że górna część paska mocno przypomina to, co doskonale znamy z Facebooka, z tą różnicą, że w pasku LinkedIn wszystkie ikonki przesunięto na prawą stronę. Oczywiście to już nie pierwsza nowa (lub odnowiona) funkcjonalność LinkedIn, która przywołuje jednoznaczne skojarzenia z Facebookiem. Tak było chociażby w przypadku wprowadzenia nowego designu stron firmowych czy funkcji powiadomień.

W ciągu najbliższych tygodni nowy pasek nawigacyjny będzie rozpowszechniany wśród użytkowników korzystających z anglojęzycznej wersji LinkedIn.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qE4gRccorCk

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail