reklama
Maj co rusz przynosi informacje związane z LinkedIn – kilkanaście dni temu spółka opublikowała sprawozdanie finansowe za I kwartał 2013 r., sam portal obchodził swoje 10. urodziny, a w ciągu kolejnych dni ogłoszono kilka zmian w serwisie, m.in. kanały newsowe i nową politykę prywatności. Dzisiaj zmian ciąg dalszy, bowiem portal zapowiedział uruchomienie nowego paska nawigacyjnego.
Jak czytamy na oficjalnym blogu, w ostatnich kilkunastu miesiącach zespół LinkedIn prowadził intensywne analizy dotyczące sposobu korzystania przez użytkowników z paska nawigacyjnego. Zastanawiano się między innymi nad tym, z których zakładek znajdujących się na pasku użytkownicy korzystają najchętniej, a które z ich punktu widzenia są nieprzydatne.
Co się zmienia?
Poniżej nowa wersja paska nawigacyjnego:
Dla porównania, dotychczasowa wersja (nadal funkcjonująca, dodajmy):
Jak widać zmieniono położenie wyszukiwarki, która teraz znajduje się w samym środku paska. Dodatkowo usunięto rozwijane menu, gdzie użytkownik mógł doprecyzować kogo lub czego szuka (osoba, firma, oferty pracy). Jest to związane z nowym sposobem działania wyszukiwarki – teraz po wpisaniu określonej frazy wyniki zostaną odpowiednio uszeregowane w zależności od kategorii.
Poza tym ikony powiadomień i wiadomości przeniesiono na prawą stronę paska, gdzie jednocześnie dodano dwie nowe ikony (profilową, dodawanie kontaktów), które zastąpiły dotychczas funkcjonujące przyciski z opisem tychże funkcji. Po kliknięciu w miniaturę zdjęcia profilowego ujrzymy rozwijane menu, dzięki którego będzie mogli udać się np. do ustawień prywatności.
Zredukowano również liczbę zakładek znajdujących się w dolnej części paska. Z dotychczasowych ostały się jedynie: Strona główna, Profil, Kontakty i Oferty Pracy. Dodano również nową – Zainteresowania. To właśnie pod nią znajdziemy grupy czy firmy, do których obecnie mamy bezpośredni dostęp dzięki zakładkom.
Facebook-style
Nie da się ukryć, że górna część paska mocno przypomina to, co doskonale znamy z Facebooka, z tą różnicą, że w pasku LinkedIn wszystkie ikonki przesunięto na prawą stronę. Oczywiście to już nie pierwsza nowa (lub odnowiona) funkcjonalność LinkedIn, która przywołuje jednoznaczne skojarzenia z Facebookiem. Tak było chociażby w przypadku wprowadzenia nowego designu stron firmowych czy funkcji powiadomień.
W ciągu najbliższych tygodni nowy pasek nawigacyjny będzie rozpowszechniany wśród użytkowników korzystających z anglojęzycznej wersji LinkedIn.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qE4gRccorCk